Budda

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Tisdag.

Av budda - 19 januari 2010 18:56

Another day in paradise.  Fick emellertid ta mig hem till lunch då minstingen reagerade på influensavaccinet.  


Jag är så lycklig över middagen i dag! Jag gjorde kalops på vegetariska ´grytbitar´ , lök, morot, buljong, en skvätt vispgrädde, kryddor, kryddpeppar och lagerblad. Succe´. Är så imponerad av smaken, att det smakade exakt som jag mindes ´köttkalops´.  

  


Det har uppstått ett dilemma med mina högskolestudier på deltid men jag har litet tid till på mig att fundera. Om jag skall plugga. Vad jag skall plugga i så fall. Ska jag söka igen till hösten - i stället och ´enbart´arbeta?  


En som jag tänker mycket på är hunden Oogy. Jag såg honom för ett bra tag sedan när han var gäst hos Oprah Winfrey.

Ja, du ser rätt han har bara ett halvt huvud. Vet du varför?

Några hemska människor använde honom som levande träningsmaterial för kamphundar. De lämnade Oogy svårt sargad i en pappkartong. Lämnade honom att dö.


Han togs på något sätt om hand och när ett par med tvillingsöner kom till veterinären för att avliva sin gamla katt fick de syn på Oogy och de tog hand om honom. Oogy visar sig vara en fantastiskt tillgiven hund trots det svåra han varit med om. När familjen skulle till Oprah i Chicago flög mamman och sönerna medan pappan (och nu gråter jag) körde bil med Oogy i 15 timmar. Han ville inte att Oogy skulle vara instängd. Han har svårt för trånga utrymmen.


Denna ljuvliga hund tänker jag på liksom så många andra fina djur.

Djur är fantastiska. Det bara är så.   


Ha en fin kväll.




 
 
Annie

Annie

19 januari 2010 19:50

Pussar i mängder till Oogy. Det är ju ofta så att de djur som haft det svårt är de tillgivnaste.
Kramar

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Felicia

Felicia

19 januari 2010 23:06

Mums, vad gott :)
Stackars lille vovven..., vad vissa människor är grymma :(

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Hannah

Hannah

20 januari 2010 11:01

Tack för den vänliga tanken om hö-häcken. Jag har tyvärr ingen nytta av ännu en. Men det var jättesnällt av dig att tänka på mig !!!
Du är nog en av få med ett sånt stort hjärta och så mkt empati. Du gör mig glad helt enkelt.........

http://hannah-hjortsberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Antonio

20 januari 2010 19:58

Tjena....ingenfara alltså:) varför ska du ta bort tattueringen?
tack själv:) jag har inte läst din blogg ännu....ska ta mig tid att göra det ikväll

Det jag gillar inom tattuerings konsten är just svartvita realistiska motiv:)jag ska iaf ha en som går ifrån halsen till underarmen:) , det vore trevligt om din förtröstan/empati för mig imot ett lyckligt tillstånd, du har en fin blogg du med:) mvh Antonio

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards