Budda

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Friskanmäld i dag.

Av budda - 24 februari 2010 18:54

Men det kändes inte rätt eftersom jag inte är frisk. Än. Men men. Jag är bättre och i morgon skall jag i väg.


Har lagat två rätter i dag.Veg carbonara igen.  

  


Och en ny rätt med kyckling-ersättning, purjo, creme fracihe, saffran och buljong. Väldigt gott. Blir matlådan i morgon.   

  


Sovit gott på soffan i eftermiddag. Lyssnat en stund på Johan Thorin vars bok utspelar sig på Öland. Det väcker minnen. Jag har spenderat somrar från det jag var 4 år till jag var 16 år ,på Öland. Den ön finns i mitt hjärta. I varje fiber i min kropp.  I vuxen ålder har jag besökt ön tre gånger.



När jag började med kriminalromaner i somras och avnjöt alla Jungstedts vars handling utspelar sig på Gotland och efter två täta operationer fick jag förslaget: åk till Gotland och gå i Jungsteds fotspår.


Vilken briljant ide´. Åka dit när det är lågsäsong. Se ut över havet, känna kylig vind blåsa i håret. I tystnad promenera och fundera, hämta energi.

Härligt.En dröm. Jag har inte kommit dit - än.Men det är inte för sent?  


När jag lyssnar på Skumtimmen och berättelsen om Öland river i minnen är det Öland jag vill till. Inte när alla turister är där utan det gråa och litet ödsliga vinterlandskapet. Åh vad jag längtar. Jag tror jag hade behövt det. Kanske till hösten? Ett par nätter i Borgholm?Mitt fina Borgholm.  









Jag har känt på knutan säkert 20 gånger i dag. Försöker minnas hur det kändes förra gången, i maj. Händelseförloppet. Försöker ta reda på vad jag känner. Om jag känner. Undrar om man vid en ytterligare operation skär i samma ärr eller jag får ett till ärr. Men jag är inte där än. Jag är i ett slags pre-stadie till doktorn på vårdcentralen.  Det löser sig.


Allting löser sig.Så skönt.

 

Go´kväll.


 
 
Ingen bild

Katrinelund

24 februari 2010 20:44

Förhoppningsvis mår du något bättre i morgon bitti när du ger dig i väg till arbetet! :-) Men tror att det varnades för snö... Då är det underbart att tänka sig bort, t ex till sköna Öland. God idé, att besöka det "riktiga" Öland, och inte bara på sommaren när ön formas av massinvasionen av turister. Gotland - inte illa det heller, skulle jag tro. :-)

 
Jasas

Jasas

24 februari 2010 21:30

Allting bara suddades ut nu (av det jag läste innan det du skrev om knutan). Jag vill dig så väl och ännu en gång sitter man här, totalt hjälplös, och allt jag kan göra är att skriva. Här och nu. Ja.. kram.

http://jasas.se

 
Margita

Margita

24 februari 2010 21:32

jag tror också det löser sig! :-) och jag tycker absolut du ska ta dig till Öland (eller Gotland) en vinter eller höst eller vår, bara det inte är några turister så du kan njuta och andas in havsluften. Jag tror jag förstår vad du längtar efter - jag har ju bott vid kusten så många år och älskar att ha havet nära inpå - det är det enda jag saknar här i skogen ;-)
Ha en bra dag imorgon på jobbet och ta det lugnt om du kan! :-)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

24 februari 2010 22:45

Haha! Erkänn att Sara är det snällaste marsvinet av dom alla :P Alla Saror är snälla! :P O alla Tinor med såklart :D haha..

Ja, den hittar du på hemsidan www.bluebox.se. Där har de massa skojiga saker!

ps. vad god maten ser ut! Blir hungrig nu, o jag som övar på att inte äta efter klockan 18! haha

http://www.sarasliv.bloggplatsen.se

 
Truddelutt

Truddelutt

26 februari 2010 09:08

Tråkigt att du hittat en knuta!
Är du verkligen så lugn som du verkar?
Hoppas allt löser sig till det bästa!

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards