Budda

Alla inlägg under april 2010

Av budda - 30 april 2010 19:46

Städat wc.

Packat.

Fixat fötterna.

Diskat.

Göra matsäck till resan.  


Skall bli så skönt att sova.  


Nu blir det röda vindruvor, Läkerol giant & ekologisk bärdricka (med sugrör).  


Trevlig Valborg!Glad vår!

  





Av budda - 30 april 2010 16:02

Glädjs åt:


 * en veckas semester!!!  

*  Sankan är okej efter fallet

*  mor är okej efter hjärtstilleståndet

*  arbete

*  broderi jag beställt

*  nya CLEAN som är på väg

*  våren

*  resan i morgon

*  nagelack på tånaglarna

*  att få somna med Emma på kvällen

*  att tandis-besöket på tisdag inte kostar  

*  klippning på torsdag

*  att jag kan påverka mina blodsockervärden en del

*  djur

*  fredag



Blir ledsen över:


*  djur som far illa

*  oljeutsläpp

*  extremism

*  mina blodsockervärden med allt vad det innebär

* ätstörningar (exempel tjejsom har som mål att väga 39 kg för då är BMI 15= ren och skär I D I O T I!  )


Av budda - 29 april 2010 18:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av budda - 29 april 2010 18:40

Premiär för Buddas vegetariska kålpudding. Slumrade till på soffan medan den var i ugnen. Vaknade upp och det doftade ljuvligt. Smakade dessutom bra!

Hurra!  


Först...

  


Senare...

  


Fint va?   



Av budda - 29 april 2010 09:40

Började dagen med en timme i parken.

Jag har nu på morgonen även förberett för middagen.   

  

I går kväll hade jag sällskap i sängen.

  

Hon har alltid älskat att vara under filt/täcke så hon fick ligga på nya fleecefilten och jag vaknade till efter en timme ungefär och då var hon fortfarande där, lilla Emma.  

Häromkvällen föll Sankan ca 1½ meter ner i golvet.  

  

Han låg på sidan. Jag fick upp honom i handen och han tittade hela tiden med sina pepparkornsögon på mig. Jag trodde det var kört. Såg att det blödde från munnen eller näsan. Han försökte resa sig upp efter en stund.

Lade ner honom i buren där han försökte ta sig fram, det såg konstigt ut. Han gav inget ljud från sig. Jag satt uppe en god stund och kollade honom. Tog ut honom och försiktigt, på filten, besiktigade jag hans lilla lilla kropp. Han gick, lugnt och inte i 190 som vanligt. Åt korvbröd, fick ost.

Morgonen efter var han vaken och verkar ok fast lugnare än tidigare.  


Efter att ha läst en insändare om slaktmask sökte jag på nätet och fann en sida om en djuruppfödare som berättade fördelarna om köttet efter slakt med slaktmask i stället för med el. Ja, inte fördelar för djuren utan hur köttet blev bättre för människan som skall äta djuret. Jag mådde så j½!"#¤%&/@£$a (ursäkta   )  illa. Har funderat på detta en del de senaste dagarna.


Jag som arbetar 75% fick i början av veckan frågan om jag kan tänka mig att arbeta 100%. Visst! Med det arbetet och de arbetstiderna, klart! Vi får se om det blir aktuellt. Jag glädjs åt allt nytt jag lär och jag trivs men kanske är vikariatet lagom och sedan är det dags att gå vidare? Det får jag se längre fram.


Jag står inför en veckas semester och det skall bli skönt. Resa med teaterbesök, resturang och ev bio, födelsedag i familjen, resa till föräldrarna, långpromenader på morgnarna, besök hos tandhygienisten och hos frissören (skall prova en ny frissör jag blivit rekommenderad, en kille från Turkiet). Städ och fix. Längtar. 


Tack för din tid!


Trevlig Valborg på fredag!


Av budda - 27 april 2010 20:25

B l i r   i   d a g    g l a d    a v:


* mitt arbete  

* våren  

* stelkrampssprutan  

* beröm för hyn och håret  

* positiv feedback från kommuninvånare

* bäbisar

* vänlighet

* tanken på semesterdag på torsdag

* tanken på resan på lördag


T r ö t t   p å   i   dag:


* glassplitter, skräp på gator i stan

* folk i stan

* mitt gotte-sug

Av budda - 25 april 2010 20:23

Söndagen har bjudit på ett fantastiskt försommar vårväder. Det blev en promenad via postlåda och ICA, på nära två timmar.  

Efter lunch lade jag mig under filt och sov SÅ gott.   

  

Nyttig lunch.


Blev glad av att i blomsteraffärens fönster se dessa ´ljusspridare´.Fina va?

  



Kan du gissa vad det här är??  


  


G ö r   m i g   g l a d   i   d a g:

Blodsockervärdet före middagen.

Hundar på promenad.

Min promenad.

Semester på torsdag.

Resa på lördag.

 


Ha det så bra. 

Av budda - 25 april 2010 00:12

Tjejerna är nattade och sakerna jag haft med på resan är uppackade och hallbyråerna städade (ovanpå, inte innuti   ).


Jag tycker det är kul med bloggar vars inlägg inehåller bilder/fotografier.

Här är ett omarbetat. Sov gott!  

     

Ovido - Quiz & Flashcards