Budda

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Semester(tors)dag.

Av budda - 29 april 2010 09:40

Började dagen med en timme i parken.

Jag har nu på morgonen även förberett för middagen.   

  

I går kväll hade jag sällskap i sängen.

  

Hon har alltid älskat att vara under filt/täcke så hon fick ligga på nya fleecefilten och jag vaknade till efter en timme ungefär och då var hon fortfarande där, lilla Emma.  

Häromkvällen föll Sankan ca 1½ meter ner i golvet.  

  

Han låg på sidan. Jag fick upp honom i handen och han tittade hela tiden med sina pepparkornsögon på mig. Jag trodde det var kört. Såg att det blödde från munnen eller näsan. Han försökte resa sig upp efter en stund.

Lade ner honom i buren där han försökte ta sig fram, det såg konstigt ut. Han gav inget ljud från sig. Jag satt uppe en god stund och kollade honom. Tog ut honom och försiktigt, på filten, besiktigade jag hans lilla lilla kropp. Han gick, lugnt och inte i 190 som vanligt. Åt korvbröd, fick ost.

Morgonen efter var han vaken och verkar ok fast lugnare än tidigare.  


Efter att ha läst en insändare om slaktmask sökte jag på nätet och fann en sida om en djuruppfödare som berättade fördelarna om köttet efter slakt med slaktmask i stället för med el. Ja, inte fördelar för djuren utan hur köttet blev bättre för människan som skall äta djuret. Jag mådde så j½!"#¤%&/@£$a (ursäkta   )  illa. Har funderat på detta en del de senaste dagarna.


Jag som arbetar 75% fick i början av veckan frågan om jag kan tänka mig att arbeta 100%. Visst! Med det arbetet och de arbetstiderna, klart! Vi får se om det blir aktuellt. Jag glädjs åt allt nytt jag lär och jag trivs men kanske är vikariatet lagom och sedan är det dags att gå vidare? Det får jag se längre fram.


Jag står inför en veckas semester och det skall bli skönt. Resa med teaterbesök, resturang och ev bio, födelsedag i familjen, resa till föräldrarna, långpromenader på morgnarna, besök hos tandhygienisten och hos frissören (skall prova en ny frissör jag blivit rekommenderad, en kille från Turkiet). Städ och fix. Längtar. 


Tack för din tid!


Trevlig Valborg på fredag!


 
 
Ewa

Ewa

29 april 2010 13:08

Stackars Sankan! Hoppas att han repar sig.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

29 april 2010 16:34

Stackars lille Sankan!

Den bästa frisör jag hittat är Glamour på Ö Förstadsgatan, nära Stadsmissionens second hand. Hon använder bara ekologiska produkter.

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Hannah

Hannah

29 april 2010 17:48

Stackars lilla Sankan.......
Jag går hos ett utbildningsföretag som samarbetar med arbetsförmedlingens rehabiliteringsavdelning. Jag har fått hjälp att "tycka om mig själv mer", att skriva ett CV, mkt föreläsningar om självkänsla, mindfulness mm mm. Låter kanske flummigt men det är jättebra, företaget heter Iris Hadar och de hade från början enbart rehabilitering och hjälp för synskadade. Nu rehabiliterar de alla kategorier av människor och deras problem som orsakar att de ej kan arbeta.
Ha en fin valborg och stor kram på dig !!

http://hannah-hjortsberg.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

30 april 2010 15:10

jaha, det låter intressant! :) Jag vill bli socionom, hjälpa ungdomar som har problem, det är vad jag brinner för, att hjälpa andra. Jag läser sam/beteende på gymnasiet. Ta hand om dig!

http://saraliicious.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards