Budda

Alla inlägg under maj 2010

Av budda - 31 maj 2010 22:24

Kom in rakt i en film på någon betalkanal. En polis slog en man blodig till golvet och därefter gav han sig på mannens fru och tog lille babyn ur famnen på henne (innan hon slogs till golvet). Polisen sa till sin kollega:

"Kenny, ring barnavårdscentralen och säg att vi hittat en brännskadad unge."

Polisen lade ner barnet på strykbräda och tog grepp om strykjärnet.

Jag kunde inte se mer. Så fasansfullt. Blev så illa berörd, för sådant förekommer säkert i verkligheten och inte enbart på film.

Tänker på allt hemskt man matats med på sistone gällande djur som farit illa.

  


Föresten, tack Margita.  


Nu är Linda Ohlssons Sonat till Miriam på MP3´n (telefonen) så jag skall med spänning lyssna.

Av budda - 31 maj 2010 18:57

Hela arbetsdagen bestod av kurs i nya offentlighet och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen m.m Härligt med inspiration och nya exempel.  

  

Flaggan stod på halvstång då en elev på gymnasiet som jag arbetar granne med, tagit sitt liv, två veckor före studenten.  

  

10 % på allt på HM i dag, så också denna tunika.

    

När jag kom hem låg  i posthögen ljudboken jag beställt.

  

Jag älskarverkligen hennes första succéroman Nu vill jag sjunga dig milda sånger. Jag köper den till personer jag tycker om. Vi skramlade på arbetet i hop en ljudboksversion till en kollega (på långt håll) som förra helgen, dagen efter ett möte vi hade, föll i hop i hjärtinfarkt och fick opereras akut. Mycket bättre än en blomma tyckte jag (och kollegorna stämde in). Hon kan lyssna om hon vill, ge bort den om hon inte vill lyssna och spara den om hon inte är mottaglig nu. Många hör säkert av sig i akutskedet, jag tänkte det är bätte hon har något "sen". När hon förstår vad som hänt och att det skall vara "så här".


Många är de mms jag får av ett hjärtebarn hemmahörande i Norrland. De skänker mig stor glädje. Hon heter Tindra och matte heter Anna.

Jag älskar dig Tindra!!!  Tack Anna.

  


Kram!

Av budda - 30 maj 2010 20:18

En fin dag i dag (också). Skönt att vara ledig. Att inte tänka för mycket att det är arbete kursdag i morgon. Utan kunna njuta av dagen i dag. Efter mini-spa med bla en underbar peeling (från Loreal) blev det cykeltur ner på stan och ECCObutiken. Köpte skor som är väldigt mjuka.

  

Lunchen intogs på

  

Ingen höjdare för min del,

  

men barnen uppskattade det.  

   

På KappAhl fann jag denna blus med brodyr och

  

denna mjuka scarf i färger jag gillar.

   

Jag har börjat nalla av skattepengarna.  

En härlig dag.     Tänk så mycket man har att vara glad över.


Så synd det är med oljan som pumpas ut i havet. Jag förstod först i dag vidden av katastrofen.  


Hoppas du har det bra.

 


Av budda - 30 maj 2010 07:18

GRATTIS på mors dag alla mammor!  

Av budda - 29 maj 2010 20:33

        

Av budda - 29 maj 2010 20:09

Jag konstaterar en sak! Jag älskar helt enkelt nypotatis eller färskpotatis som vissa säger.  Åh så gott. Ätit sådana med ekologisk dill. Godare än godis.


Dessa   var också ljuvliga. Efter ´galamiddagen`.

  

Med glass och havregryn till.

  


Jag som blivit av med mina relativt nyinköpta örhängen i Stockholm köpte i dag  likadana på Guldfynd där jag erbjöds födelsedagsrabatt. Toppen!  

  

Denna fina grupp fick jag  i dag som tidig morsdagspresent.  

  


Jag fick en stunds avkoppling i eftermiddags.

    

En rolig nyhet (jag gillar att prova nya smaker, dofter...) är denna UNDERBARA chipssort med bla mango, chili, vitlök, lök .

Tillgänglig kring tiden för  fotbolls-WM. Högsta betyg.

  


Förvånades när jag senaste dagarna läst att

Anna Bergendals bidrag inte gått vidare till ESC (jag såg inte semifinalen) och att Mats Alm frikänns från mordet på Linda Cheng. Inte för att jag vill leka domare men jag har läst en del om fallet och en del uttalanden från insatta.

Historien verkar osannolik men man har inte tillräckliga bevis. Han kanske är oskyldig så det inte finns bevis? I Sverige friar man ju  hellre än fäller.


Tankar från mig.





Av budda - 28 maj 2010 21:27


   

Jag är med i en frukostklubb.  Varje fredag bjuder någon på frukost.

I dag var det min tur.

     

Alla verkade nöjda.

  

Har du smakat dessa? Jag har inte - än.  

  

Nya smaker är alltid intressant. På ICA Maxi hittade jag dessa tre.  

...och lakrits med havrekli i.   

 

Nya servetter till middagen i morgon. 

 

Denna bild skulle försöka återge vackra regndroppsprydda fönster när solen sken men det blev inte riktigt som jag tänkt.    

 

I sovrummet bredvid min nya fina Crabtree & Evelyn-bodycream   

har jag bröllopsyra med bröllopschoklad och LDB´s nya limited edition inför bröllopet. Till specialpris.


Blodsockret låg bra före middagen. Glad för det. 

  

Jag har i kväll (redan) fått mors dags present. Världens bästa mammapiller och en rosa sten. Ett  vykort med en häst.Jag blev mycket glad. Tack du fina lilla som gör mig till (stolt) MAMMA.  

  

I dag tog du ett stort steg. Cyklade till och från skolan själv för första gången.

Älskade unge.

  


 Slipping through my fingers all the time
I try to capture every minute
The feeling in it
Slipping through my fingers all the time
Do I really see what's in her mind
Each time I think I'm close to knowing
She keeps on growing
Slipping through my fingers all the time


Sleep in our eyes, her and me at the breakfast table
Barely awake, I let precious time go by
Then when she's gone there's that odd melancholy feeling
And a sense of guilt I can't deny
What happened to the wonderful adventures
The places I had planned for us to go
(Slipping through my fingers all the time)
Well, some of that we did but most we didn't
And why I just don't know

 

(ABBA)


I morgon skall jag laga och bjuda på ´galamiddag´.Härliga ingredienser.

Så skönt med helg.


Har du helgplaner?  


Av budda - 28 maj 2010 16:17

... bland annat att komma hem, öppna porten, mötas av två franska bulldogs som springer mot en. Sätta sig ner på knä. Få en puss av den store, mitt på munnen och sedan ställer sig den lille mot mitt knä och ger också en puss.

*smälta*   



  

Ovido - Quiz & Flashcards