Budda

Alla inlägg under juni 2010

Av budda - 30 juni 2010 22:20

Älskade Emma. Jag skall ringa veterinären i morgon. Jag är ledig från arbetet då. Emma är inte okej. Hon äter och är nyfiken men inte som förut. Diarré.

Först fick Emma bli ren.

  

Sen bjöds det på Proviva.

  

Emma åt själv, som om hon sög på nappflaska.   

  

Servett? Någon?  

  

Brun sida.

  Vit sida.  


Älskar dig Emma.

Av budda - 30 juni 2010 18:13

Här är båge nummer två. De röda, dessa blå och kommande lila.   

Minns inte jag beställde rundade glsaögon (utan fyrkantiga) men strunt samma, de syns knappt.  


Jag. På arbetet.

  


Hoppas ni haft en bra dag.

Jag är helt slut trött.


Tankar från mig.

Av budda - 29 juni 2010 22:02

Jag har nog funderat klart på vad jag skall ha på mig på begravningen.

En mörklila topp jag fått (tack Pia). Den är både mjuk och snygg. Kanske ett lila linne under? Antingen svarta byxor eller svart bomullskjol. Svarta nya skor med liten klack.

Håret utsläppt, kanske ha kardborrspolar i, under förmiddagen. Svarta örhängen i droppform. Tänkte tona håret och ha SPA (ansiksmask, peeling m.m)  dagen före.

Känns bra mitt i allt. Har hyrt en liten bil. Ska ta cd-spelare och Agnes och Björn-cd´n med. Köpa en vacker blomma och lägga på kistan. Jag skall tejpa fast en bild på kronprinsessan.   Kistan som är vald är vit och locket skall vara täckt med röda rosor. Jag kanske uppfattas som en ´morsgris´.  

Det fanns perioder när mor och jag inte hade kontakt men sista tiden gjorde vi det bästa av. Jag väljer att tänka på det som varit bra, därför gör det så ont.

Jag mår bra och fungerar på arbetet. Jag sitter bland annat och tar emot dödsboanmälningar och lyssnar på människor i sorg dagarna efter jag själv drabbats och fast jag är genuint ledsen är jag deltagande, vänlig, alltid glad, engagerad och positiv. Jag kan knappt tro det själv. (jag älskar att arbeta)  Så mor har lärt mig saker även genom att dö. Inte enbart när hon var i livet. Jag har överraskat mig själv. Det märks även i andra saker, senaste tiden, men jag nöjer mig här. Gott så.


Nu är det dags att dra täcket över huvudet, ny arbetsdag i morgon.

Tack för din tid. Tack för kommentarer. Jag läser bloggarna men orkar inte kommentera allt. Just nu.

Sov gott.

Av budda - 29 juni 2010 19:11

 Ni kan tro jag får träffa underbara bäbisar (och föräldrar) på arbetet. Vilken glädje.   I dag träffade jag fyra par. Likadant i går. Jag fick känna på de minsta fötter jag någonsin sett.    Faderskapet bekräftas efter utredning som jag gör. Vi pratar juridik. Ogifta föräldrar måste skriva under papper när de får barn i hop. Vår svenska lag pekar ut mannen i ett äktenskap som pappan om paret är gifta vid tiden för barnets födelse. Oavsett om han är pappa eller ej. Säga vad man vill men så är lagen.


Någon ville se bilder på nya glasögonen?  Liten sneak peak.

De blå och röda (bågarna) är lika. De lila är tunnare.

     

Glöm inte vätska i värmen!   

 



Av budda - 28 juni 2010 20:50

Jag cyklade ner på stan och hämtade dem. Jag är nöjd med båda paren.    

Valde ut ett par bågar till. För man får tre par för 2 000 kr så jag slog till med ett par till. Kul att variera. Bra att ha. Bra pris.

Så diskreta är de nya. Ser ni? Lila?   Längtar efter dem. Känns som man inte har glasögon, jag menar de väger inget.

    

I dag har det varit en tuff dag på arbetet. Många samtal och besök.

Annars allt sig likt trots at jag inte varit där på 10 dagar. Jag blir imponerad av mig själv att jag (okej en och annan tår kom) kan vara som vanligt (även om jag är mycket ledsen inombords). Känner jag  s a k n a r  mor och vill ringa henne. Berätta saker. Som förut. Är det någon som vet numret till himlen (om det är där man hamnar?) Jag behöver nämligen det!    


Datum är bestämt för begravning. Det gjordes i dag. Jag hade en önskan om låt men förväntade mig knappast att den skulle ´bli antagen´.


"Den ultimata låten tycker jag är den instrumentala versionen av Jörgen Elowssons When you tell the world you´re mine. Jag har den på en nyinköpt cd. Den är vacker. Mor tyckte ända sedan IDOL-tiden mycket om Agnes som sjunger i sång-versionen som spelades den 19 juni vid bröllopet. Bröllopet som mor levde och kämpade för att få se. Som vi såg fram emot. Även om det som hon sa fick "bära eller brista". Mor sa den 19 juni att " jag röstade på Agnes varje vecka hon sjöng i IDOL". :-) Låten symboliserar både en början och ett slut. Början för kronprinsessans liv med Daniel och slutet för mor som älskade kungligheterna. Jag kan inte tänka mig något finare.
Jag vet att mor njöt av Agnes och Björns sång. Jag satt vid tv´n jag också och fick som tur är den dagen med mor, den dag vi pratat om sedan kronprinsessans förlovning 1½ år tidigare."
I kväll fick jag svar av min syster,
"Kyrkan har vissa rutiner och vi fick välja 2 psalmer, det hör till. Vi tog I denna ljuva sommartid och Härlig är jorden. CD- skivan "when you told youre mine "kommer att spelas så glöm inte att ta med den."
 
Blev så glad, tårarna kom direkt. På med cd´n. Högt. Tårar kommer. Jag sjunger. Jag känner. Jag är glad mitt i sorgen. Jag älskar musik.   
Nu lyssnar jag på Richard Marx. Guns ´n roses. Som bomull för själen.
Tack Spotify.
Kram.
 
  
  
  
Av budda - 28 juni 2010 20:46

      

Fick denna av chefen i dag med anledning av födelsedagen. Vackra rosor! :)

Jag blev glad!  

  

Av budda - 27 juni 2010 21:43

Aj! Ansikte, armar och hals, urringning.

  

Det rosa gör ont. Det som inte är rosa är brunt men det mesta VITT. (snyggt)

  


Go´natt. Sov gott.

Av budda - 27 juni 2010 17:54

Njutit utomhus. Promenerat. Läst. Lyssnat på musik.

Marsvinen gör mig fundersam. Någon med erfarenhet? Anna? Felicia? Ewa? Elin? Pär? Annie?

Vårt ena marsvin (Sara) har varit sjuk (lunginflammation) men är nu ´som vanligt´ utom på den punkt att hon hela tiden skall ha nosen i rumpan på sin burkamrat (Hanna).


Upptäcte i dag i andra buren att Emma är pälsfri (och har sår) uppe på ryggen!!

Kan det vara Alva som orsakat det?Har inte sett tillstymmelse till bråk eller attack.    Emma har fått badat i dag, klippt klorna och jag har smörjt med Elizabeth Arden kräm på ryggen. Lilla ungen.   

Dessutom skall burbyte testas. Så nu får Hanna, Emma och Kitty dela bur.

  

Alva och Sara gör detsamma.

  

Får se om det fungerar bättre.


Underpromenad fick jag känna en fantastisk doft. Den kom från denna. Vad är detta? Någon växtkunnig?  Doftar ljuvligt. Milt. Mmm.   

  


I morgon är det allvar igen (=arbete).


Tankar från mig,

Ovido - Quiz & Flashcards