Budda

Alla inlägg under september 2010

Av budda - 30 september 2010 20:06

Jag ska inte sluta med godis, jag skall strama upp godisätandet. Jag blir både matt av och trött på missförstånd. Kan ge fler exempel. Jaja, jag kan enbart skriva. Sen hur folk läser och tolkar...det tar jag inte ansvar för.  


Tack i alla fall.  

Av budda - 30 september 2010 19:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av budda - 29 september 2010 20:07

Här är nya bilder på Kitty (snällast i världen) som kom hit när hon var 5 veckor. Totalt orädd.

  

Alva (mjukast) som kom hir när hon var 16 veckor och hade bott isolerad i ett rum med glasvägg i djuraffär. Skulle bli ormmat i Folkets park.  

  

Hanna (äldst, pussigast). vårt första älskade marsvin.

  

Emma (är tyvärr sjuk, helt underbar, orädd) kom hit samma dag som Gabbi dog. Emma var väldigt ´ung´ när hon kom hit.  Tyvärr är hon allvarligt sjuk och vi har fått ett ultimatum av doktorn. Nu provar vi tabletter en gång till.

  

SARA vi saknar dig! Gabbi du knep en bit av mitt hjärta. Jag har inte glömt.  


Appropå sakna så fick jag journalkopiorna från mors sista dagar. Det var smärtsamt att läsa.Men nyttigt och viktigt.  Enl anteckningarna slutade det inte riktigt som personalen sagt till min syster. Mor jag saknar dig så och trodde innan att  jag visste vad saknad var. Pyttsan. NU vet jag.  


Jag njuter av min nya säng. Det är så svalt och skönt när jag lägger mig i sovrummet och somnar på 5 röda. Det doftar ljuvligt av doftljus och vaxkakor som nu brinner. Mmmm.

IDOL är på G och jag ser fram emot fredagsfinalerna. Gör du? Har du hittat någon favorit?

Jag hoppas Sassa blir ett wild card på fredag. Jay är också mycket duktig,  Minnah också.


Som vanligt blir jag imopnerad av Biggest looser där deltagarna skördat enorma framgångar! Önskar jag också kunde...jag sa till mig själv att den dagen jag fick op-tiden skulle jag sluta med godis (vore hög tid eftersom jag har diabetes) men nu har jag nytt mål. Känns bra. Jag blev så peppad av programmets PT´s.   Ska försöka göra förändringar.


Go´kväll.

Av budda - 28 september 2010 21:33

Tack Emma!  

  

Av budda - 28 september 2010 20:48

Men jag var tvungen att byta lösen i kväll. Igen.  

Känsligt.

Av budda - 28 september 2010 18:59

"Hoppas operationen går bra. Jag vill inte att du går bort från oss."

GULLE!  

Av budda - 28 september 2010 18:54

Skalad, skivad potatis varvas med stekt bacon (för veganer/vegeterianer är rashers ett alternativ), hackad lök, färska champinjoner, grädde och ost på toppen. Fick tips av kollega.

  

  

Ska bli gott!

Av budda - 28 september 2010 18:26

Tack å lov en bättre dag i dag. 30 minuters promenade. Minimum.


På fredag är det min tur att bjuda på frukost på jobbet. Vi är ca 10 personer som äter frukost i hop. Jag har köpt/skall köpa

2 sorters bröd,

koka ekologiska ägg,

kaviar (har jag föresten aldrig smakat).

stekta köttbullar,

ost, 

smör,

olika grönsaker,

vindruvsklase,

1 ask Noblesse.

Tror det räcker.

Kaffe och the´till.


Till lunch blev det dagens vegetariska och det smakade så bra. Köpte det på gymnasieskolan.  Något jag tror heter Samos, mos och gönsaker.

  


Viol! Jag förstod ditt sms preciiis, det lät hur bra som helst. Tack för hjälpen!    

Ses i morgon!  

Ovido - Quiz & Flashcards