Budda

Alla inlägg under oktober 2010

Av budda - 31 oktober 2010 21:29

Med tutten i behåll!    Kom till avdelningen enligt överenskommelse. Fick veta att op-tiden är flyttad (eller rättare sagt jag fick fel besked före helgen  ).

Därför kunde jag gå hem igen efter att ha fått en spruta och ett id-band runt handleden. Snällt. Jag blev glad. På så sätt fick jag extra motion i dag och får en promenad i morgon också. Doktorn skall rita på mig och dropp skall sättas så jag skall upp i ottan. Men det gör inget, skall bli så skönt att krypa ner mellan rena lakan. Hemma.   

Jag har av förklarliga skäl inte ´vågat´ äta mycket i dag. En lätt sallad (isberg, en liten tomat, ½ avocado, 2 ringar gul paprika, en skiva bröd), en kopp Ovations, 1 smoothie (Froosh, fruit bottled) och en randig smoothie.

I morgon när jag duschat, bytt om och ligger i sjukhussängen och väntar skall jag kika i nya tidningar eller lyssna på ljudbok av Karin Alvtegen.

Det slog mig först i dag (kan verka konstigt?) att när jag vaknar efter op har jag enbart ett bröst. Det är okej, jag har vant mig vid tanken, men i dag har jag tänkt på det på ett ´annat sätt´.


Tack i kväll till Viol, Katrinelund, Anne och Neta!  


Nu kör vi!  

Av budda - 30 oktober 2010 19:56

Vilket härligt väder vi bjudits på i dag. Vilka vackra färger på löven.

Blev en lunchpromenad med tonåringen. När vi kom hem tog jag cykeln en lång tur. Körde snabbt och det var skönt att få upp pulsen. Ner till stranden.

Där är jag fri.

  


Jag var runt i stan.

  

  

Handlade litet randiga veganprodukter.

  

Även en ljuvlig ögonskugga från Estee Lauder. Dock inte i samma affär. 

Gillar lila. 

  

Nu blir det finslip hemma till ´Så mycket bättre´ på Tv 4. Vitrinskåpet skall putsas.

I dag har min granne 5 våningar ner kramat mig och PUSSAT mig -  på kinden.   . Önskat lycka till. Vi har efter 11 år i samma hus börjat prata. Trevligt. Hon är en tuffing som fått och får gjort ett stort tandarbete.

Denna fina ljusängel köpte jag på Öland (Färjestaden)  som är väldigt kärt för mig.

  

Änglar betyder mycket för mig och har gjort i många år. Nuförtiden köper jag emellertid inte fler.  

Var rädd om dig!

Av budda - 30 oktober 2010 09:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av budda - 29 oktober 2010 14:08

Vilken härlig dag! Vaknade 04.30 och hade då sovit i 8 timmar efter att ha somnat tidigt på spikmattan i går kväll. Barnen fick äggröra, bacon och rostat bröd till frukost. Jag tog en halvtimmes promenad i regn till stora köpcentrat.

Hade några ärenden dit, bland annat att uppdatera filofaxen.

  

Och någonting i present.   

Jag slank in på Ur & Penn vars örhängen oavsett tidigare pris kostar 25 kronor. Jag passade på att unna mig några nya par.

  

Och ännu något mer som present.  

  

Det blev en härlig promenad hem också.  

Av budda - 28 oktober 2010 18:30

Gulliga arbetskamrater. Tack för underbar box med mys-saker!   

  

När jag kom hem fick jag denna av tonåringen.  

  

Detta vykort kom från Kalmar. Tack Arletta!

  

Favoriten ros i olika produkter. Mmm. Naturlig doft.

  

Denna fina från SIAglas fanns att köpa för enbart 149 kronor. Blev förvånad över det låga priset för denna ändå stora stormlykta.

  

I morgon är det semester! *ljuvligt*

Tack Viol för att jag fick vräka ur mig om min kropp.   Känns som vanligt igen.

   

  


Var rädd om dig.

Av budda - 27 oktober 2010 18:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av budda - 27 oktober 2010 17:55

...att nya fönsterblecken är på plats och få ordning på balkongen. Nymålat och nystädat.  

  

  

Några detaljer till bara.  

Av budda - 26 oktober 2010 19:04

I dag kom den! Bad-hair-day-mössan jag lär behöva när jag efter operationen inte kan tvätta håret så ofta som jag brukar.  

  

Jag håller på med ett pappersprojekt som innebär att sortera, ta reda på, rensa ut 15 tidskriftspärmar. Har några kvar på golvet där de fått stå sedan fönsterbytet...

  

...och en STOR hög att kasta.

  

I dag kom Bona Partes vårkatalog och från Yves rocher erbjudanden inför jul.

    

Jag har egentligen massor att berätta.


Hoppas du mår bra.

Ovido - Quiz & Flashcards