Budda

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Jag hjälper dig Alva.

Av budda - 21 januari 2011 19:14

Sov på soffan bredvid buren större delen av natten. Vid 04.00 tog jag upp Alva och jag gav henne dryck och Proviva.

I dag har hon vilat och jag har haft henne uppe i famnen, i mjuk filt och gosat medan hon fått proviva, smoothie, smärtlindring (som även är antiinflammatoriskt) och sin antibiotika.

Ringde veterinären igen. Fick tips om fullkornsvälling. Vilket bra tips. Alva (OCH EMMA   ) lät sig väl smaka.   

  

Töserna är ute nu på kvällen och myser i filtarna.

  

Kitty kröp upp och sökte värme hos Alva. De vet (tror jag) att något är väldigt fel.

  

Alva har fått vätska och näring och till min glädje tuggat i sig litet persilja. Jag saknar att se henne på två ben när man ropar att det är mat. Hon säger inget, hon som annars haft en sådan vacker stämma som högt och tydligt sagt " week week week" när det vaknats mat.

Mitt hjärta.

  

Jag har sådan tur att jag är ledig några dagar så jag kan hjälpa Alva.

  Nu är det snart Lets dance och jag skall göra en pizza på färdig deg från ICA. Önskar en trevlig fredag kväll. Tack för vänliga tankar om Alva.

  

Ps. En likadan som denna fick grannen i går. Tyckte den var fin.   Ds.

  


 
 
Ingen bild

thile

21 januari 2011 20:32

Du er en god mamma du, for store og små. Ekte kjærlighet♥
Krya på deg, Alva.
Tycker om den din granne fikk, gillar=)
Varme tanker og ha en mysig kveld♥

budda

21 januari 2011 20:36

Tack igen !!
Tack detsamma.

 
Margita

Margita

21 januari 2011 20:48

Lilla söta Alva, rörande att läsa hur du tar hand om henne!
Väldigt fina tulpaner i ditt förra inlägg förresten - våren :)
Ha en skön fredagkväll! Jag tittar först på På spåret och sen brukar jag se på Let´s dance om inte Skavlan har några intressanta gäster. :)

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

21 januari 2011 21:17

Tack Margita för orden. :)

 
sussi

sussi

21 januari 2011 20:59

Så söta de är de små hjärtan. Söta lilla Alva du måste komma i gång snart igen.. Även om jag inte känner din lilla sötnosar i filten så sitter man tårögd när man läser. Hoppas hoppas hon klara pärsen nu.

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

21 januari 2011 21:17

Tack snälla.Jag sitter så jag ser henne hela tiden, hon ligger i trähuset på fleecefilten nära elementet så hon är varm och go´.

 
Ingen bild

Arletta

21 januari 2011 21:18

Lilla fina Alva...

budda

21 januari 2011 21:19

Ja, hon är fin. Min tös.

 
Ewa

Ewa

21 januari 2011 21:38

Jag och mina små grisar håller tumme och tassar för Alva!

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

budda

21 januari 2011 23:09

Tack Ewa.
Det ser mörkt ut.Jag ör allt i min makt för att hon ska ligga bra, få vätska, klia, värme, ro, trygghet och smärtlindring sista tiden.Känns för hemskt. Först Sara, sedan Hanna, nu Alva...

 
Jasas

Jasas

21 januari 2011 22:07

Hennes blick får en att få tårar i ögonen. Kan riktigt höra ljuden "week week" efter gurka och annat gott. Vilket bra tips med vällingen. Bra.

Håller så klart fortfarande tummarna och väntar på miraklet ska ske (det kanske sker just nu?).

Trevlig helg..

http://jasas.se

budda

21 januari 2011 23:05

Kära Hanna, Alva ligger nu imin säng på filt. Andas konstigt. Fått mer välling och Proviva. J är med henne. Vi har suttit i fåtöljen Alva och jag i kväll.
Gråter.

Kram på dig.

 
Anna

Anna

22 januari 2011 16:59

Älskade vän!

tårar rann när jag läste inlägget.

Lilla Alva.

// Många kramar

http://annalundberg.org

budda

22 januari 2011 17:07

Usch ja. Det är svårt. Jag vet att DU vet.

Tack Anna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards