Budda

Alla inlägg under maj 2011

Av budda - 31 maj 2011 21:09

Soppan ´ängamat´ blev klar före tuppen i morse.

  Så även sojafärssås med veg "bacon", färska champinjoner och lök och en skink-och-ostpaj till tonåringen.

  Hämtat paket jag beställt via Kicks hemsida men som man sedan hämtar i butik. Bla dessa fina mini-Weleda-produkter. Me like!!

  Kenny (tvättmaskinen) lade av efter 8 års trogen tjänst men i dag kom Whirlpool (ersättaren). Premiärtvätten är gjord.

 Från eleven.se kom detta set (limited version till X-pris) och...

... detta. En väldoftande tvål i en vacker förpackning kan få mig glad.    En billig vardagslyx!   

 Nu blir det arbete i dagarna tre.

Snart klar med Patrik Sjöbergs bok.


Sov gott.     

 

Taggad att låsa bloggen för att  skriva "djupare". Ny månad med nya tag..? 


Av budda - 30 maj 2011 22:02

   Vackra blommor överallt! Härlig grönska! Sommaren ligger framför oss.

Nästan exakt 1 månad till semestern. Vart tog tiden vägen? Jag är inte mentalt förberedd för semester.   För första gången i mitt vuxna liv skall jag vara ledig (=ha sammanhängande sommarsemester) i 4 veckor! Undrar hur det känns.

Denna ljuvliga present fick jag av tonåringen på mors dag.  


Denna boken köpte jag i dag. Har läst litet i den på arbetet och tyckte den verkade så bra att jag vill ha den och fördjupa mig i den. Själv tycker jag mindfulness hjälper att ta till i allt men denna boken vill jag fördjupa mig i.

Den tar upp många bra saker.

  Här är fräschaste doften i stan (typ)   och såldes gjorde den för drygt 12 kronor. Tack för det Willys!   

 

 I går skedde ett slags mirakel. Jag har i över ett halvt och letat efter min ring.

Överallt (tydligen inte men nästan) och jag skulle i går damma högst upp på en Billy-bokhylla. Ställde mig på en köksstol. DÄR! Där låg du i dammet. Jag måste ha lagt undan dig där inför operationen (i höstas). Är det sant? Är du tillbaka?   Du passar mig inte riktigt längre men det kan inte du hjälpa. Jag putsade dig omsorgsfullt. Du blänker mot min solbrända hand.   

  

Ha en bra tisdag, sista maj!   

 

 

Av budda - 29 maj 2011 18:24

I dag går tankarna till min egen mor som inte är med mig IRL längre.  

Njöt av dessa SPA-servetter.

 

   Efter dusch och cykeltur mötte vi upp min bror vid bowlingstället.

  


 Efter en timmes bowling serverades buffé. Det fanns något för alla smaker.

  Vila och en halv liter Noggerglass i kväll.

Hoppas alla mammor och änglamammor blivit firade. 


Av budda - 28 maj 2011 19:50

Kort promenad och sedan en god frukost. Men särskilt mätt blir man inte!

  Efter inköp förberedde jag middagen som blev pastasås med quornfärs, vegetariska bacon från Hälsans kök, lök, krossad tomat, färska champinjoer m.m och fullkornspasta. Väldigt gott.

  Tonåringen förberedde sin egen köttfärssås med handledning av morsan.   

  

Cykeltur genom stan till stora köpcentrat där vi även skulle gå på bio. Fick dessa ´mors-dags-örhängen´med papegojor på.  

 Filmen vi såg var Baksmällan del 2. Tonåringen skrattade nästan på sig emellanåt.  Det var härligt att se/höra. Själv slumrade jag till (herre Gud, kan knappt åka bil/buss/gå på bio förrän jag slumrar  ). Visst hade filmen några roliga stunder men del 1 var roligare. Den slutade bra iaf.   

Snart skall det bli glass & mer av "Kvällen är din" på tv 4. Tvättmaskinen Kenny lade av i dag och vi tackar för 8 års trogen tjänst.     Nästa vecka hämtas han och efterträdaren som är modellen större kommer hit och installeras. Kul!

Du som följt bloggen ett tag vet att jag haft funderingar på att låsa vissa inlägg men att det inte känns riktigt bra men samtidigt kan jag inte skriva ´fritt´ känner jag. Det finns både för och nackdelar. Internet är internet.

Jag tror jag i dag beslutat mig för att låsa hela bloggen. Då kanske jag öppnar mig mer och skriver om det jag verkligen vill?   Snart är det tid för besök hos plastikkirurgen igen, tankegångarna kring det som varit och är. Till exempel.


Hoppas du läsare som är mamma får en fin mors dag!

Har du en mamma i livet så hör av dig till henne.  

 

Bjuder på denna fina i aukustisk version. Vackert. Magiskt. Känsligt. Upptempoversionen är också fin, den njöt jag av i melodifestivalen och den är perfekt på träningsrundan.  

 

  

 Ha det så gott du kan!

Av budda - 28 maj 2011 01:35

Innan jag skall lägga mig blir det därför keso med banan (och sånt där ´hack´ på locket=ny sort). Angenämt ´bekymmer´ för en som haft högt socker för länge.  Jag är inte van vid värden runt 5 mmol/l.

 

Har i kväll läst på om nya lilla "pillan" i FASS.   Hoppas på stav-eller hantelpromenad i morgon utan insulinkänning. Bio efter det.   

Vad gör du i helgen??

Av budda - 27 maj 2011 23:47

Detsamma Jasas!  

Av budda - 27 maj 2011 20:37

Hur kan en människa eller ett djur som levt och som man älskat försvinna och bli enbart ett minne?

            


Always you will be part of me
And I will forever feel your strength
When I need it most
You're gone now, gone but not forgotten
I can't say this to your face
But I know you hear


I'll see you again
You never really left
I feel you walk beside me
I know I'll see you again


When I'm lost, I'm missing you like crazy
And I tell myself I'm so blessed
To have had you in my life, my life


In my darkest hour I tell myself
I'll see you again


  Westlife   




Av budda - 27 maj 2011 18:44

Denna fredag morgon började med en tur med buss ner på stan för att sedan promenera hem, en timme med stavarna.

  Hem och bytte till hantlar och ryggsäck och promenerade till affären. Man får vara försiktig så man inte får belastningsskador. Gott känns det i armar och axlar i alla fall.

  I stället för tårta blir det enligt önskemål glass i stora lass i kväll.

   Jag fick även med mig cdboken "Det du inte såg" skriven av Patrik Sjöberg. Uppläsare  Jacob Ekelund. Skall bli intressant att lyssna på Patriks berättelse.   Dessa (goda) chokladbollar från Delicato är goda och utan tillsatt socker! Havregryn, fett, kakaopulver, kokos, sötningsmedel. Ett alternativ för den som är överviktig och har diabetes. Som jag. Kul att prova nyheter av olika slag tycker jag.   Vilken tur jag hade! Felicia, det kom i dag! Se!   Postat!

   Jag gillar denna bilden! Jag gillar även rosdoft och puder. Jag skall använda detta milda, frächt rosdoftande puser över mitt operationssår som jag pysslar om. Det kliar fortfarande väldigt och jag vill ge kroppen omsorg. Känns härligt att dofta fräsch när man kryper till kojs. Man blir också så mjuk av pudret.

Fina fina Crabtree & Evelyn.  

 Dessa ljuvliga kroppskrämer i vackraste glasburkar med skruvlock. Piggar upp vardagen.      I går när jag kom till arbetet mådde jag tjyvtjock!   Det hände förra veckan nästan samma känsla efter att ha tagit nya medicinen (antidiabetikum) och sedan väntat med att äta (promenerat/cyklat i stället). När jag kom till arbetet var jag skakig, yr, ´konstig´ och kollega frågade snällt om jag skulle ha ett glas vatten. Fy så otäckt det var att må så men jag förstod vad det var och jag åt keso, en banan och jordgubbar. Hur gott som helst. Det blev bra efter en stund. Tacksam för det. I dag har sockret legat kring detta värde som för Budda är väldigt lågt. Jaja, jag får prova mig fram. Tycker nya medicinen gör att jag får så mycket lägre sockervärde än jag haft på år och då blir jag jättehungrig (likt ett hål i magen) = äter=ökar i vikt. Blä!! Det får jag acceptera, så kan det ju bli men innerst inne ger jag mig inte (än).

  Kvällens middag innehöll just det! Brunkål!   Så fort jag skruvade av locket  doftade det läckert av jul.

  Dagens middag!

  Önskar Ha en fin helg kära läsare! 

Ovido - Quiz & Flashcards