Budda

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av budda - 10 oktober 2010 18:58

Kludd   

Anna !   

  

Av budda - 10 oktober 2010 17:04

I dag när jag kom ut från afäfären var där en man med en papegoja. Hans sällskap var förmodligen i affären. Gojjan var mycket söt. Vacker i färgerna.

Den hade en liten ´boj´ kring foten och bojen var kopplad till en liten kedja. Ägaren frågade om jag ville hålla honom. Gärna! Så gojan gick över till mitt finger. Han var så fin. 5 år gammal och i startgroparna för att börja prata.  

*lycka*

Av budda - 10 oktober 2010 16:43

Ännu en dag där vi bjudits på ljuvligt väder.   Dagens promenad bestod av en tur till ett köpcentrum där jag kikade på ryggsäckar.

  

Jag fastnade för denna gråa från PEAK. Kändes bra för ändamålet.

Det blev även 2 PEAK-skid-mössor som låg i REA-lådan. Halva priset. 

  

Perfekt att ha på efter operationen. En del av er vet varför.  

  

Hemvägen gick förbi fotbollsplanen och mataffären där det införskaffades billiga rotfrukter så nu puttrar det på spisen soppa för några dagar.  

  

Drygt 1 timmes promenad blev det hitills i dag.

Tjejerna är ljuvliga. Alva är tamare än någonsin. Denna veckan har hon tagit ytterligare ett steg i rätt riktning. Hon vågar stå kvar när jag klappar henne. I bland får hon ett ryck och gömmer sig men hon kan faktiskt stå kvar också, i bland.  Här sover hon, vid sidan om Hanna.

  

Emma är det upp och ner med. Svårt att säga.Hon får sin medicin och vi skall resonera med veterinären snart igen. Det är inte som förut men hon äter med god aptit även om hon helst hänger i något av husen.

  

Nu är det dags att skära purjo till soppan.


Tack för besöket och tack för kommentarer.

Ovido - Quiz & Flashcards