Budda

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

40 mellanstora köttbullar klara (och frysta).

Av budda - 20 december 2010 23:31

  

Minstingen har gjort pepparkakorna klara. Gillar du pepparkakor?

Jag gillar varken lussekatter eller pepparkakor men brukar äta en pepparkaka för att bli snäll.

 

Jag har provat halsband, kanske skall slå på stort och bära ett i jul?

Har inte haft anledning/ känt mig så fräsch de senaste två månaderna i samband med mastektomin. Får kanske ha något som drar blickarna uppåt?   

Föresten, tack igen Ewa för tips om Jewel. Där fann jag prisnedsatta örhängen från Pilgrim och Baglady.   

  

Detta (axplock av) är något av det bästa jag vet och jag njuter av färgerna, dofterna och effekterna. Jag förstår jag borde blivit SPA-terapeut eller något ditåt? Nya doftfavoriten som petar ner CLEAN Ultimate och Light blue från tronen är Chloé.   

  

Efter utskrivningen från sjukhuset i fredags fick jag vila över helgen. I dag var jag tillbaka och doktorn sa att det var inte så här teamet tänkt det skulle gå. En svår komplikation i 5 veckor ledde till en akutoperation förra måndagen. Tredje operationen, fjärde inläggningen.

Tack Viol vill jag säga. För sms nästan varje dag, mail, besök och pratstunder.   

   

Väldoftande jule-ljus från IKEA men jag ser att färgerna inte är riktigt lika.

De doftar gott i alla fall.  


I dag kom ett gäng julkort med posten (tack!) och ett paket. Från min f.d chef.

Några peppande rader, julhälsning, ängelgodis och en ängel i en liten liten presentpåse med ängel på.   

I morgon väntar jag besök av min högsta chef. Hon skall sluta sitt uppdrag till nyår och ´enbart´ ingå i kommunens ledningsgrupp och jag slutar också på den förvaltningen snart. Det  skall bli kul att prata och fika. Hon är trevlig.  Det blir en julklapp från HEMTEX till henne. Den sanna glädjen är att ge.


Sov gott.

 
 
Ingen bild

viol

21 december 2010 09:02

Tack för att jag får vara med en bit på din väg:) Du lär mig mycket!

Älskar alla dina flaskor o dofter=)

Varma tankar o kram

budda

21 december 2010 10:19

Tack! :)

Jag kan hålla på med dem (flaskorna) hur länge som helst. *älskar* Du vet jag inte är så snygg, haha, men jag gillar dem och det är kul att tipsa andra. Jag mår helt enkelt bra av min samling. :)Det kanske lägger sig?

 
sussi

sussi

21 december 2010 09:30

Jag älskar pepparkakor. Så de inte svårt att gissa vem de är som ger sig på barnens hus när de säger "Nu får den ätas upp" ;) Men jag är i grund och botten gottegris. Lussebullar däremot avstår jag i från men de luktar gott.

håller nu tummarna att de läker som de ska och att du ska få vara hemma. Du har verkligen underbara vänner kring dig IRL. Och de så kul se att du är tillbaka med bilder Du sprider glädje med dina bilder
Kram

http://fritidfritidsforskare.wordpress.com

budda

21 december 2010 10:16

*puss på dig Sussi!* :) Tack.

 
Majsan

Majsan

21 december 2010 14:55

Vackra smycken! Speciellt det röda :)

Hoppas tillfrisknandet går bra.

http://www.chattens.se

budda

21 december 2010 15:29

Tack, de är fina (jag har haft dem hängande på min halsbandstavla, oanvända i ett par år).

 
Nannis

Nannis

21 december 2010 17:41

Vackra halsband! Vackra smycken, på en vacker kvinna :)

Jag hoppas att du kryar på dig fort nu, inga fler komplikationer. Det gör mig ont att du drabbas av sånt ;(

kram!

http://nannis.blogg.se

budda

21 december 2010 19:03

Tack!Shit happens.

 
Ingen bild

thile

21 december 2010 18:31

Jeg gillar mer kanelboller og krumkaker :-)
Vakre halssmykker.
Jeg er enig med deg, du vil passe som SPA-terapeut :D.
Så godt å høre, du er over din svære komplikasjon, nå håper jeg alt bare går fremove.
Håper du får en skjøn, lugn og fredfull jul.
God Jul, vennen!
Mannen og jeg, reiser til datteren i julen. Gleder oss :)
Juleklem.

budda

21 december 2010 19:02

God jul!

 
Margita

Margita

21 december 2010 19:36

Vilka härliga bilder och ja, pepparkakorna äter jag gärna! Lussekatter också! Är en riktig gottegris...
Vackra halsband, SPA-terapeut...skulle säkert passa dig. Det är härligt med alla dofter, bara man kommer in på ett spa och känner dofterna så infinner sig ett lugn hos mig.
Hoppas nu det går framåt med ditt läkande.
Tack igen.....*blinkar* :)

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

21 december 2010 20:13

Ingen orsak Margita!:)

 
Anna

Anna

22 december 2010 20:11

Nämen!
Stackars, stackars vännen!

Hihihi, där ligger min badrumshylla verkligen i lä!
( Trycker näsan mot data skärmen och försöker lukta ).

// Många kramar

http://annalundberg.org

budda

22 december 2010 22:32

*sniff sniff* :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards