Budda

Alla inlägg den 23 december 2010

Av budda - 23 december 2010 21:23

Var ute i snöstormen. 1 timme och 45 minuter pulsade jag fram med mitt sällskap, den sträckan vi gick brukar inte ta så lång tid att gå. Jag sov gott på soffan efter det träningspasset.   Julskinka kokad och griljerad. Håller på att pyssla med det jag kan och ber om hjälp för det jag inte får, bör, skall göra efter operationen. Ingen stress förekommer. Julklapparna är placerade under granen.

  

Denna ljuvliga box med min nya favorit har jag unnat mig i dag till gift-set-pris.  En fröjd för ögat.

  

Två ´konstiga´ saker har hänt. Vi skulle då vi pga snöoväder och min hälsa inte kan fara många mil i bil just nu skicka en julhälsning till min far. Den bestod av en box innehållande lax, hovmästarsås, korv, belgisk choklad, sillsorter och pepparrotskräm. Betalning och leverans enligt överenskommelse. Döm om vår förvåning när lådan levererades HIT i går när vi var på bio.  Nu är det uppklarat, far får en låda på onsdag i stället. Gratis.

Det andra ´konstiga´ är som följer. Min äldsta syster har blivit farmor hela två gånger på en vecka!   Eftersom hon sett fram så emot detta skickade jag ett blomfat med hyacinter, värmeljus, cellofan och chokladpraliner. Jag tänkte ´en sådan skulle jag själv vilja ha´.   I dag ringde det från en blomsteraffär som hade fått i uppdrag att leverera blommor till mig. Åh så roligt. Det muntrar upp. Döm om min förvåning när jag kikar ner i papperskassen.   5 hyacinter, 4 andra som jag just nu inte minns namnet på, julkulor, värmeljus och mossa på silverfat. HUR fint som helst. Tack!  

  

Töserna måste också få vara med. De skänker sådan glädje.

Här är Alva i min famn.

  

Kitty på samma ställe.

  

Samt en cool bild på Kitty och Emma i profil.

 

Nu har det gått snart 2 månader sedan andra operationen (den första bröstoperationen var 2009 men sen om tumören tillbaka). Det har gått 10 dagar sedan tredje operationen, den akuta. Jag har börjat läka efter den svåra komplikationen. Jag ser för jävlig ut! Men så är det!   Jag känner att trots allt 2010 blir detta en av mina absolut bästa jular någonsin!  Jag ser så fram emot vardagen, att efter sjukskrivningen börja mitt nya arbete, att få gjort några saker på ´att-göra-listan´ och att träna (när jag är stark nog). Att vara mindful och att träna på det i vardagen och att meditera. Att läsa. Jag har mycket jag vill läsa.  Jag vill använda min erfarenhet i mitt möte med människor. Acceptans och tacksamhet är viktigt för mig. Att hitta guldkornen och ta vara på vardagslyckorna.

Jag vill passa på att önska dig som läser en fröjdefull jul med vila och återhämtning i jul.

Tack till nya blogg-smsvänner. Tack till Jennie som kom tillbaka i mitt liv under året.    

G O D  och positiv, fridefull jul önskar jag Dig! Jag fortsätter kämpa.

  




Av budda - 23 december 2010 05:57

Vaknade av att det var varmt i rummet, gick upp för att kika ut genom fönstret för att titta till snöfallet. Jag hinner inte merän visa mig så står Alva på två ben och kallar ""Wheek wheek!". Hon lyfts upp och följer med till köket där hon väntar på golvet medan jag skär upp gurkan. Älskade unge.   Tillbaka på plats ser hon nöjd ut och vi bjuder även Kitty och Emma på gurka.   I dag skulle Hanna som lämnade oss den 8 november, fyllt 3 år. Vi saknar dig Hanna.

  


Kärlek.

 


Av budda - 23 december 2010 01:07

Mor!

I morgon är det julafton och på dagen sex månader sedan du dog.

Är det verkligen sant att du är borta?   Att jag inte kan ringa dig?

Jag som har så mycket att berätta för dig. Om Mary och Viktoria.

Om vad läkarna sagt. Vad de gjort med mig. Om mitt nya arbete. Om mitt fina betyg jag fått från kommunhuset. Om barnen. Om allt möjligt.

Jag som vill fråga dig saker.

Jag som behöver dig och som saknar dig.

Du skulle bara vetat vad jag klarat senaste tiden och på det sätt jag går igenom detta.

Jag ger mig inte mor. Tanken på att du också fick bröstet bortopererat gör att jag kämpar extra. Du klagade aldrig.

Jag accepterar och kan känna tacksamhet och se guldkornen i det lilla. Som jag alltid gjort.


Jag klarar mg bra mor men mitt hjärta blir aldrig helt igen.  


Att vara stark är
att se livet som det är
att acceptera dess kraft
och ta del av det
att falla till botten,
slå sig hårt och komma igen.
Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast.
Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa för att nå dit.

 

Jag är stark!  

 

GRATTIS TILL HANNA i dag!!!  



Ovido - Quiz & Flashcards