Budda

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Tisdag kväll.

Av budda - 21 december 2010 19:16

Efter en "mulen" start på min tisdag var jag på skolavlustning.

Posten kom med present från Pia (tack Pia!).

  

Middagen blev god!

  

En ny sorts quornfileér med italiensk smak av mozarella, basilika och tomat. Väldigt goda!

Det är alltid trevligt med en ny sort. In i ugnen bara.

  

På kvällskvisten kom högste chefen förbi. Hon ville lämna julklappar! Jag är fortfarande i chock! Check this out! Visserligen visste jag att jag har en bra arbetsgivare men så här mycket har jag aldrig fått...en lott från datasupporten.

  

En chokladkartong och blomstergrupp från en av entreprenörerna. Gulle!

  

Vacker amarylisbukett från chefen. "Krya på dig och tack för i år."

  

Sen ett stort paket från Kommunstyrelseförvaltningen och när jag öppnade paketet och såg innehållet så förstod jag det inte kunde varit mer passande.

Luktegott man stoppar pinne i så sprider sig väldoften men inte enbart det!

  

Titta! Jag  var nära att svimma. Någon kanske minns vad jag skrev i förra inlägget om SPA?

  

Pimpsten, badlakan, 5 cd-skivor, ljus, doftvaxkakor, ryggband, massagegrej både utan och med batteri, hårborste, tvättsvamp, badkulor... det bästa som finns (nästan).  

Ojoj, har aldrig varit med om mer julfirande från arbetet.   


I dag ringde handläggaren från Fk. Jag har aldrig haft besvär med dem men jag vet många som lidit, nästan dagligen står det att läsa i media. Vårt socialförsäkningssystem har ställt för stora krav i vissa fall. Men jag är full av förvåning för så fin service och snabb handläggning jag fått.

Jag tycker det känns bra med flyt (med något)  när jag försöker bli frisk efter operationerna.


Hoppas du har ro inför jul.




 
 
Ewa

Ewa

21 december 2010 22:23

Det är skönt att det fungerar med FK när du har kämpat med så mycket annat. Hoppas att det fortsätter så! Kram

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

budda

21 december 2010 22:47

Tack! Jag blev verkligen förvånad! Jag kunde inte nog berömma.

 
Ingen bild

Arletta

22 december 2010 13:11

Jag är INTE förvånad över allt det fina du fått. Du är en sån god och omtänksam människa som sätter sig i allas hjärtan. Såklart att de ville ge dig en fin julklapp.

Var köpte du filéerna? Det låter som något för mig.

Hoppas du får en fin jul.

Kramar från en julstökande Arletta som pausar för lite mat och bloggrunda. ;)

budda

22 december 2010 13:33

Stopp! :) Jag tror bestämt mina kollor fick samma!! Jag blev i alla fall mycket glad.

Fileérna köpte jag på COOP. Jättegoda.

Kram tillbaka.

 
Margita

Margita

22 december 2010 13:22

Tänk, det är guld värt med så mycket uppskattning! Bra chef! Det kan du verkligen behöva.
Att Fk också skött sig är verkligen jättebra. Måste bara infoga där att själv har jag aldrig upplevt något negativt från mina handläggare utan "bara" från själva systemet ;)
Ha en bra dag!

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

22 december 2010 13:35

Tack! God jul.
Glad din erfarenhet av Fk är god. :)

 
Jennie

Jennie

22 december 2010 13:51

Vilka underbara klappar !!!! Förstår att du är i mindre chock !
Inte ofta kommunen visar någon större uppskattning, inte vår kommun iallafall !!
Sug i dig & njut av din SPA !

http://missJennie.blogg.se

budda

22 december 2010 22:31

I will! *lycka*

Tack!

 
Anna

Anna

22 december 2010 20:09

Vilken vacker ängel!

Och vilket mumsigt julpaket!!! Vill också ha!!! Får se om tomten kommer ;)

Jag har också haft en väldigt tur med de personer som jag har fått att göra med på fk. Och det är jag väldigt tacksam för.

// Många, många kramar

http://annalundberg.org

budda

22 december 2010 22:33

Glädjer mig. :)

Tack Anna.

 
sussi

sussi

22 december 2010 21:49

Har aldrig haft påroblem med utbetalningar av Fkassan eller att dom jaga mig. Problmet var att jag jaga dom föra tt få hjälp ;)

Så fint! Rena lilla julafton trodde aldrig jag skulle "säga" de till någon men dina bilder ger mig julkänsla (Du vet ju hur jag är när de gäller jul) Tack för att du delar med dig av så fina bilder som förmedlar postiva känslor kram

http://fritidfritidsforskare.wordpress.com

budda

22 december 2010 22:31

Tack för snälla ord Sussi.*glad*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards