Budda

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Väck!

Av budda - 26 december 2010 14:58

Jag tycker varje år det är så skönt att få ta bort julpyntet. I år är det plastgran, elljusstakar, några andra ljusstakar och en röd linneduk som stått för julen. Men nu är det rent och fint igen.  Ingen gran i hörnan..

  

Nya detaljer till ljusstaken.

  

Hej då julen! Ok, elljusstakarna får vara kvar ett tag.  Tack för i år.

  

Jag har fått världens dunderförkylning och känningar i halsen. Vilken tur det brukar ge med sig snabbt!   Tycker jag varit sjuk nog senaste månaderna (året).

Det blir te med halstabletter i (kan inte rekommenderas - smakar som en otäck hostmedicin  ).

  

  

Jag somnade från min bok i vilken jag nått fram till kapitel 7.

  

I kväll skall jag liksom i går göra pytt.

  

Skönt att få ta det lugnt. Ingen stress. Vila och återhämtning.

Jag ringde Ellos efter att på nätet hittat två snygga byxor på REA. Hoppas de passar...  . I morgon blir det sjukhuset igen pga bröstet. Skönt att ha fått paus över jul och att jag inte behövt åka dit. Jag (och doktorn) var spända på om historien med den svåra komplikationen skulle upprepa sig. Det är inte okej än, det tar tid men vi fokuserar på en sak i taget. Snart går sjukskrivningen ut och jag är inte alls återställd men det kanske är något jag kan bli medan jag arbetar? Jag skall ha semester ett par veckor efter sjukskrivningen. För mig har det alltid varit viktigt att ha ett arbete, att arbeta. Vad jag gör är mindre viktigt. Efter ett års tjänstledighet och andra arbetsuppgifter har jag valt att gå tillbaka till ´yrkesområdet´.


Ha en bra avslutning på julen!




 
 
Margita

Margita

26 december 2010 18:40

Det var tidigt för mig att göra sig av med julen..;) å andra sidan har jag inte alls mycket saker framme och ingen gran.
Hoppas du snart blir av med förkylningen, du har väl nog ändå! ;)

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

26 december 2010 18:49

Jag är inte ett stort jul-fan.
Jag vill se framåt mot våren nu. :)
Julklappar är kul men annars är det mest för barnen jag myser till det.

 
Micke

Micke

26 december 2010 19:38

Hörredu, har du inte hört talats om tjugodag-knut? ;)

Jag har i år bara EN tomte framme, men adventsstakarna får stå kvar ett par-tre veckor till.jz

http://kludd.se

budda

26 december 2010 20:53

Gud nej! *skoja* Nu vill jag se fram emot våren. :-D

 
Ingen bild

viol

27 december 2010 09:42

Jag längtar också tills jag kan skicka ut granen. Den får nog stå ett par dagar till, men inte ända fram till tjugondag-knut inte ens till nyår!

Ha en fin dag! Varma tankar o kram

ps är boken bra? Jag brukar gilla Alvtegens böcker.

budda

27 december 2010 11:02

Hej!
Du får gärna låna boken när vi ses så slipper du köpa den. Har du läst alla de andra? Skuld, skam, skugga, svek och saknad?

Hoppas din vecka startat bra.

 
Jasas

Jasas

27 december 2010 13:48

Men wow! Jag har ju också slängtut julen idag, skönt att läsa att man inte är ensam! Stakarna och stjärnorna får vara kvar fram till helgen tror jag. Får se..

Dina ljushållare för värmeljusen är ju jättefina! Verkligen användbara!

Kramar :)

http://jasas.se

budda

27 december 2010 14:29

Haha,jag tänkte detsamma när jag läste din blogg.

 
Anna

Anna

27 december 2010 13:57

Hihihi
Du är som jag...
Men den här veckan får iaf julpyntet vara kvar.

// Kram

http://annalundberg.org

budda

27 december 2010 14:31

Hej Anna, hehe. Vi är visst fler.

 
sussi

sussi

27 december 2010 14:10

De jag minns var när alla hade riktig gran. Så åkte de ut balkongvägen :) De fanns alltid granar på våra bakgårdar innan HSB städa upp. Men vi barn gillade de.

Håller tummarna nu att du får kurera digordentligt! Vad Häftig den är somdu ahr värmljuseni som man kan byta fyrkanten på! De ju roligt med omväxling då!

http://fritidfritidsforskare.wordpress.com

budda

27 december 2010 14:30

Ja, de är trevliga. :) Tack!

 
Ingen bild

viol

27 december 2010 20:02

Granen fick åka ut här idag ändå;) Precis varit på bio med familjen och sett Narnia, den var okey. Helt genomfrusen, sitter uppkrupen i soffan och har tankarna på dig:)

budda

27 december 2010 20:43

Tack! :)

 
Felicia

Felicia

28 december 2010 21:35

Oj, redan!? ;) Här är vi väldigt sena med allt pynt, det kommer fram den 23-24:e och åker ut i februari *s*

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

budda

28 december 2010 22:20

Februari? *skratt*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards