Budda

Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Sköna söndag.

Av budda - 16 maj 2010 17:14

Dagen började inte på bästa sätt. Tårtrester till frukost (men jösses vad gott).

Promenad och sortering i byrålådor. Vad jag sparat grejor. I dag kan jag inte se varför jag (då) sparat vissa papper, saker...  

I alla fall, jag skall i dag prova ett recept ur boken Blodsockerblues av Fredrik Paulun. Mums.

  

Jag slumrad en stund med Emma i dag, på soffan. Fina Emma som blundar för hennes öga är litet ansträngt.  Först fick jag bort ett litet pälsstrå som hon hade i ögat. Sedan tog jag med henne till wc och torkade ur ögat och då såg jag att hon har början till ´cherry-eye´ igen.

  

Mammas lilla.  


Jag har i dag läst något jag skall tänka på nu när jag åter står inför undersökningar av växande tumörer.


Mät aldrig bergets höjd förrän du nått toppen. Då skall du se hur högt det var.


Det är min version.   Dag Hammarsköljd hade en liknande.

 

Eller denna, när jag tänker på mitt liv med diabetes, förändringar osv.


"En kanna fylls droppe för droppe." Så klart sagt av Buddha.  


Nu blir det matlagning.



 

 
 
Felicia

Felicia

16 maj 2010 19:15

Sv: Hera har blivit dålig, riktigt dålig, eftersom det nu är säkert att hennes tandproblem har kommit tillbaka och därmed inte går att göra någonting åt. Så hon får somna in snarast möjligt... :'(

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kim kärnfalk

16 maj 2010 19:21

Sänder varma kramar så här på söndagskvällen.

Kram, kram, kram!!

 
Micke

Micke

16 maj 2010 21:26

Tårtrester till frukost låter ju inte som fy skam!
Här finns det massa papper som jag skulle behövt städa bort med.. men komma till skott liksom.

Nu är badpremiären iaf gjord här i sjön.

http://kludd.se

 
Ingen bild

Anna

18 maj 2010 10:10

Det är kanske bäst att låta Mimmi kolla på Emmas öga?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards