Budda

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av budda - 16 maj 2010 22:47

21,0 mmol/l låg blodsockret på nu. Det är högt men inte oväntat.

God natt.  

Av budda - 16 maj 2010 22:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av budda - 16 maj 2010 20:43

Hm...ser ni fotot på väggen? Ett underbart sådant på vårt fina kronprinsesspar.  Hittade hjärtformade kroken när jag städade så jag bytte.  Glad!

  


Av budda - 16 maj 2010 17:14

Dagen började inte på bästa sätt. Tårtrester till frukost (men jösses vad gott).

Promenad och sortering i byrålådor. Vad jag sparat grejor. I dag kan jag inte se varför jag (då) sparat vissa papper, saker...  

I alla fall, jag skall i dag prova ett recept ur boken Blodsockerblues av Fredrik Paulun. Mums.

  

Jag slumrad en stund med Emma i dag, på soffan. Fina Emma som blundar för hennes öga är litet ansträngt.  Först fick jag bort ett litet pälsstrå som hon hade i ögat. Sedan tog jag med henne till wc och torkade ur ögat och då såg jag att hon har början till ´cherry-eye´ igen.

  

Mammas lilla.  


Jag har i dag läst något jag skall tänka på nu när jag åter står inför undersökningar av växande tumörer.


Mät aldrig bergets höjd förrän du nått toppen. Då skall du se hur högt det var.


Det är min version.   Dag Hammarsköljd hade en liknande.

 

Eller denna, när jag tänker på mitt liv med diabetes, förändringar osv.


"En kanna fylls droppe för droppe." Så klart sagt av Buddha.  


Nu blir det matlagning.



 

Ovido - Quiz & Flashcards