Budda

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Kväll.

Av budda - 24 maj 2010 21:05

Funderat på liv, död, sjukdom, sjukvård när jag såg Tv4´s dokumentär om "Kim" som i april skrev till Socialstyrelsen och bad att få avsluta sitt liv.

Hade sällskap av Bart. Han är ljuvlig.

  

Faktum är att jag i morse inte kunde hejda tårarna när jag tänkte på operationen för 8 månader sen, hur det var när jag såg resultatet och tanken på att om ett par månader, nästan exakt ett år efter ligger där på op-bordet och hur mycket tas då? Men vi är inte där än.


Jag har fått smak för Digestive oliv, en bit ost och päron.  

  

Ser fint ut va?


Nattinatti.






 
 
Arletta

Arletta

24 maj 2010 22:14

Å kära du! Blir det OP igen? Jobbigt. Antar att det är lite blandade känslor. Hoppas bara det är sista gången nu.

Ska också OP:a mig, redan i övermorggn faktiskt. oMen det är inget allvarligt, bara lite plastikkirurgi. Kommer hem samma dag.

Tittade också på dokumentären om Kim. Det var skönt att de respekterade hennes vilja. Skönt också att man fick se att hon inte "bara" varit en person med obotlig sjukdom utan även en person emd ett bra liv som hon fick delta i.

http://wallemini.blogg.se

 
Majsan

Majsan

25 maj 2010 10:45

Digestive oliv är goda.. :) Det är inte ofta jag köper dem för jag vet hur det blir.. Då lever jag på dem tills de är slut.. och det går undan :D

http://chattens.se/?p=2801

 
Margita

Margita

26 maj 2010 18:39

Det såg verkligen gott ut med kexen! Måste jag pröva! Bart är lik min Oskar som jag hade på 70-talet :-) Men din verkar tamare än vad min nånsin blev.
Nä, några fler operationer är väl inte någon önskedröm. Hoppas allt det där ordnar upp sig för dig!! Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

 
sussi

sussi

27 maj 2010 13:46

Såg med dokumentären på kanal 4. Låg alldels tårögd. Glad för hennes skull och glad att de som tog beslutet inte gick emot hennes vilja. Men aktiv dödshjälp är ju som sagt en svår fråga finns så många gråzoner.

Vad fin din blogg har blivit igen! Med den nya bakgrunden kram!

http://fritidsforskare.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards