Budda

Alla inlägg den 10 november 2010

Av budda - 10 november 2010 22:43

Fick även i dag hjälp med inköp och miljöåtervinning.

  

Jag har (och jag är smärttålig) haft mycket svåra smärtor sedan jag kom in halv-akut på sjukhus i början av veckan. I går kändes det aningen bättre men i dag har det varit samma som i måndags (dock ej värre) så jag tackade nej till erbjuande att komma till sjukhuset i dag igen.  Stor operation som sagt. På fredag har jag tid för återbesök.

Jag är van vid att pyssla, plocka, arbeta och är nu mycket begränsad.

Tänkte, vad kan jag göra för att pigga upp mig själv?    Jag ringde frissan och tänkte be henne tvätta håret. Vi kom överens om en inpackning och jag var snabbt på plats och efter hårtvätt fick jag inpackning i håret och satt med den under huv i en halvtimme. Som djurälskare var det fantastiskt att få ha Gussi i knäet under tiden.  

  

När jag kom hem låg två biocheckar från TARA bland posten (prenumerationserbjudande).   

  

Det kom även ett bud med blommor. Från kollegorna.   

  

Vad hände då med håret?   

Efteråt när jag gick från hårtvätten till klippstolen tänkte jag att jag har förändrats så på sistone (det har varit oerhört mycket de senaste 14 månaderna)  så jag kände jag ville ha en förändring. Så jag klippte av håret!

  

15 cm! Det känns mycket bra!


God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards