Budda

Alla inlägg den 7 november 2010

Av budda - 7 november 2010 18:57

Grattis älskade MFF, ni är så välförtjänta vinnare av SM-guldet!  

Före matchen tog jag en vinglig promenad i sakta mak bort till arenan och insöp stämningen, njöt av solen och människorna. Såg en del av spelarna anlända.   

Efteråt har jag sovit, legat i fåtöljen under filtar. Frossa. Ont. Rädd.

Sett matchen på tv. Känns bra i rumpa och rygg.

  

Jag har gråtit mycket eftersom Hanna är sjuk. Vårt första marsvin. Blåa ögon. Helt underbar. Blir kontakt med vetrinären first thing i morgon.

  

Ha en fin kväll!



Av budda - 7 november 2010 12:08

I dag fick jag en gåva, en bok jag gärna vill läsa och som släpptes i fredags.

Jag har redan läst många sidor och gråtit floder. Minns ni fina Emma?

  

Jag är sedan mitt eget trauma (för många år sedan nu) varit intresserad av sorg och sorgearbete. Mitt intresse går hand i hand med intresse för kriminalvård, juridik, rättsfall och att läsa kriminalfall.   Fler som är som jag i det avseendet?   


I dag har tårarna flödat. När jag fick boken, när jag berättade för minstingen om Anna Lind, när jag tänker på guld-striden i kväll, när jag ser tv-reportage (inför guldstriden) ett stenkast hemifrån, när jag ser reprisen av fredagens IDOL, när jag fick sms av Viol , när jag lyssnade på Metallica, när jag såg sårområdet (och kände smärtan) , när jag ... aha! En SÅN dag i dag?   


Snart är det presskonferens ang ´Lasermannen i Malmö´. Efter det en försiktig promenad. Sedan guldstrid.


Vad gör du en söndag som denna?

 




Ovido - Quiz & Flashcards