Budda

Direktlänk till inlägg 7 november 2010

Tack Katrinelund!

Av budda - 7 november 2010 12:08

I dag fick jag en gåva, en bok jag gärna vill läsa och som släpptes i fredags.

Jag har redan läst många sidor och gråtit floder. Minns ni fina Emma?

  

Jag är sedan mitt eget trauma (för många år sedan nu) varit intresserad av sorg och sorgearbete. Mitt intresse går hand i hand med intresse för kriminalvård, juridik, rättsfall och att läsa kriminalfall.   Fler som är som jag i det avseendet?   


I dag har tårarna flödat. När jag fick boken, när jag berättade för minstingen om Anna Lind, när jag tänker på guld-striden i kväll, när jag ser tv-reportage (inför guldstriden) ett stenkast hemifrån, när jag ser reprisen av fredagens IDOL, när jag fick sms av Viol , när jag lyssnade på Metallica, när jag såg sårområdet (och kände smärtan) , när jag ... aha! En SÅN dag i dag?   


Snart är det presskonferens ang ´Lasermannen i Malmö´. Efter det en försiktig promenad. Sedan guldstrid.


Vad gör du en söndag som denna?

 




 
 
Ingen bild

Katrinelund

7 november 2010 14:51

Härligt att du kan se så mycket att glädjas över i vardagen! Själv lyftes jag när jag i morse återvände till Malmö och såg alla MFF-halsdukar och kepsar samt andra ljusblå plagg, under en underbar blåvit himmel och värmande sol. GUlD-väder, hoppas jag. :-)

Metallica - kan rekommendera dokumentärfilmen "Some kind of monster" som förutom härliga konsert- och skivinspelningsavsnitt visar gruppen bl a i intressanta diskussioner under ledning av mentalrådgivare. Härlig film! Och då är jag egentligen inte ens ett Metallica-fan. :-)

Nu ska jag putsa köksfönstret eftersom i morgon kommer en hantverkare som förhoppningsvis ska få fönstret att äntligen bli lätt att öppna och stänga. Blir en trevlig uppgift i solskenet och eftersom det luktar gott utav gryta som puttrar på spisen. :-)

budda

7 november 2010 15:03

Hej!
Jag ha varit påplats med halsduken. Underbart men jag blev yr. :(
Gråtit massor för Hanna vars knuta växt när jag varit borta. :(

 
sussi

sussi

7 november 2010 14:57

Har alltid vart intresserad av rättsfall genom alla tider. Arboga är något som fick mig att gråta. Följde hennes kamp och ju mer jag läste desto mer försökte jag förstå. Men jag tro man kommer aldrig att helt kunna förstå.

Söndag blir fortsätta ta de lugnt och se på film i ryggläge. Sjukgymansten min har haft semester och återkommer på Tisdag så de bara härda ut. Men de hon värt hon kan ju inte alltid jobba :)

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

7 november 2010 15:04

Hej, nu svarar jag nog på fel kommentar Sussi men varför klippa ett sådant friskt och vackert hår eller är du som jag som är sugen på nytt, lätt, fräscht? :)
Tycker du är fin.
Kram.

 
jasas

jasas

7 november 2010 21:15

Den boken läste jag om på jobbet en dag. vet inte om jag är mogen att läsa den riktigt..

Idag har jag mest legat / suttit i soffan. Blev glad att du funnit din fåtölj. kram

http://jasas.se

budda

7 november 2010 21:22

Jätteskön plats att vila (och sova) i. :)

Nu kryar vi på oss Hanna, eller hur? :)

 
sussi

sussi

7 november 2010 22:09

Jag har haft så länge långt hår. Där av har jag besluta ett mål när de ska av. Hade lika långt sist och då hade jag spara från 90-96. Klippte av de som nystart på ett nytt kapitel de året :)
Jag har innan dessa alltid haft kort hår och bytt frisyr ofta (Du vet på underbara 80 talet ;) )

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

7 november 2010 22:27

Hehe, du är rolig. Jo jag minns.

Tack för MFFkommentar. Jag älskar MFF, de är värdiga vinnare. Hoppas de firar ordentligt.

 
Jasas

Jasas

7 november 2010 22:42

Klart vi ska bättra på oss! Kan du så kan jag. Konstigt kroppen beter sig ibland. Minst sagt..

http://jasas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards