Budda

Alla inlägg under maj 2010

Av budda - 27 maj 2010 18:51

Hejsan alla och tack för kommentarer och tankar.  

I dag har jag varit på picknick. Blåsigt och kallt men härlig utsikt där uppe.Man lär på en gång kunna se 30 kyrkor därifrån (i alla fall tidigare, hörde jag).  

  

Innan hemresan var jag i affären och valde denna som present. Tycker den är så fin.  

  


Haft krisövning i kommunen i dag tillsammans med kommun, polis, räddningstjänst och gymnasieelever. Inga särskilda förberdelser men det gick bra. Nyttigt att öva. Man vet aldrig när det kan bli skarpt läge.Hoppas vi inte behöver få erfarenhet av olycka "på riktigt".


Ha en fin kväll.



Av budda - 26 maj 2010 19:21

I dag har jag cyklat drygt 3 mil och jag är stolt. På morgonen blåste det en del men det avskräckte mig inte. Se vilka vyer jag fotograferade på hemvägen.  

  

Raps.

  

  

Skönt att komma ut på landet, men även skönt att vara i staden igen.  


I morse var jag på besök hos diabetessjuksköterskan. Det gav en ny blodsockermätare, ett uselt resultat på långtidssockret, annars inget nytt men jag har fått ´läxa´ och uppföljning sker i augusti.    Önskar något mer för min hälsa och jag ber, påtalar men inget sker.


Hoppas du slipper denna svåra sjukdom och får må bra.

Av budda - 25 maj 2010 18:43

Håret är sitt eget hårspänne.   

  

I dag kom ett paket från fina Natur & kultur direkt. De säljer böcker som är inom min "genre", eller i alla fall det som varit min genre.

Denna hade jag glömt att avbeställa men den verkar bra och det är inte fel att med det arbetet/yrket jag har hålla sig uppdaterad.

  

Mer spännande, givande känns den bok jag beställt från Bokus.

Kim Kärnfalks bok. Kim har en trevlig blogg som jag följer.

Rakt på sak. Tack Kim för att du delar med dig.  

  


I dag läste jag på en av kvällstidningarnas löpsedel något i stil med:


Pappan dödade Anna 3 år. Fasansfullt.   Obegripligt.   Det som gör mig upprörd i dag är att (och jag läste allt om fallet i söndagens kvällstidning) detta inträffade för flera, flera år sedan. Lika fruktansvärt för det men de blossar upp denna historia på löpet för att de, låt mig gissa, running out of news?   


I morgon skall jag något jag inte alls tycker om. Nämligen gå till Vårdcentralen.  Jag vet att sockret inte är bra men tro det eller ej, hade 5,8 mmol/l före middagen.  Håll tummen. Tack.  

Av budda - 24 maj 2010 21:05

Funderat på liv, död, sjukdom, sjukvård när jag såg Tv4´s dokumentär om "Kim" som i april skrev till Socialstyrelsen och bad att få avsluta sitt liv.

Hade sällskap av Bart. Han är ljuvlig.

  

Faktum är att jag i morse inte kunde hejda tårarna när jag tänkte på operationen för 8 månader sen, hur det var när jag såg resultatet och tanken på att om ett par månader, nästan exakt ett år efter ligger där på op-bordet och hur mycket tas då? Men vi är inte där än.


Jag har fått smak för Digestive oliv, en bit ost och päron.  

  

Ser fint ut va?


Nattinatti.






Av budda - 24 maj 2010 18:07

Min absoluta lyckokänsla i dag får jag av  att ha koll på dataprogrammet på arbetet, det är ett som är säkert.  Fick så knapphändig genomgång så det har blivit några misstag på vägen men NU börjar jag få koll. Tur det!  

Måtte det fortsätta så.


I dag har jag varit i lokala blomsteraffären då jag i helgen sett en växt + kruka jag blev så förtjust i. Ville höra vad den kostade. Se!

  

Vacker kruka. Allt som allt 94 kronor. Löjligt billigt tyckte jag.

Pga kalklagring på insidan av krukan drogs det av på priset.

Åh så fint!  Fredskallor är vackra.


På torsdag skall förvaltningen på picknick och jag skall dansa regndansen! Så vi slipper åka ut för att sitta i en hage och äta medhavd mat. Elakt?    



Dags att plocka undan efter maten, ge tjejerna goda grönsaker, packa matlåda m.m


Ha en fin kväll och hoppas nya veckan startat bra.



Av budda - 23 maj 2010 18:41

Det blev en timmes powerwalk på morgonen.

  

Parken var helt fantastiskt vacker. Tittar man noga till höger om vänstra trädet ser man två qi-gong (thai chi?) utövare.   Härligt såg det ut.

  

Till middag blev det ungefär samma som i går. Fräscha grönsaker med min goda sås och vegetarisk ´kebab´.

  

Fint i sovrummet blir det också medan jag lyssnar på Mari Jungstedets nya kriminalroman som utspelar sig på Gotland.

  

I kväll skall det bli något som egentligen skulle serverats i går, det blir bra i dag i stället.   

  

Hoppas din helg varit bra!

Av budda - 22 maj 2010 20:43

... att vakna tidigt

... att mysa go´morron med djuren

... att pyssla

... att fixa fötterna

... att ta en långpromenad

... att köpa hem färska bullar till frukosten

... att ha en ansiktsmask

... att kunna ta en dusch

... att gå i sommarkjol

... att pyssla vidare

... att handla

... att sitta ute i syrénberså och njuta av sol och lyssna på ljudbok

... att hungrig som en varg få äta en ljuvlig middag

  

... att diska undan efter maten

... att njuta av att vara ledig

... att lyssna på och få styrka ur What I did for love ur A chorus line

... att koppla bort datorkrångel på arbetet


  


  



Av budda - 21 maj 2010 22:13

I morgon, lördag,  skall det bli ost, kex, vindruvor, päron...mums.  

Ovido - Quiz & Flashcards