Budda

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av budda - 2 maj 2011 20:54

" Tänk att ett litet fånigt vykort på en måndagsmorgon kan lysa upp en hel dag, hela hjärtat. Hela universum!"


"Omtänksamhet kan vara ett brev,

ett telefonsamtal,

en bukett blommor,

ett vänligt ord,

en kopp te,

en skjuts till apoteket.

En axel att luta sig mot."


"Ingen omtanke är för liten. Den kan förändra någons dag. Den kan förändra någons liv. "


"Verkliga vänner är de som stannar kvar även när den första stormen lagt sig."


"Det är detta som skiljer vår planet från alla tusen stjärnor på himlen - möjligheten att vara vänlig - möjligheten att bry sig."


Härliga små meningar i lilla boken "Tack". Jag blir glad av dem.

Av budda - 2 maj 2011 20:00

Efter återbesök på stora sjukhuset     hämtades Emma    hem.

 

Jag har inte så mycket att berätta, eller jo egentligen.


Dagens middag blev något nytt och det var mycket gott.

 

Som kyckling i konsistensen. Currymarinerat. Till det min berömda currysås med broccoli och ris.

  Efter tips på tryffel att hälla över t ex råkost fick dessa följa med hem i varukorgen. Testas på morot och färsk vitkål i morgon.

 

Mys med tjejerna är aldrig fel.

     Vid njuroperationen, när man skulle köra ner en slang i halsen på mig, slogs en bit av en framtand av och jag fick gå till tandis och slipa tanden. Nu känns det konstigt i den, som den skall...falla ur.

Tack och lov fick jag en tandistid om bara ett par dagar. Pju. Så får jag höra vad tandis säger.   

 

Hoppas du mår väl!

Ovido - Quiz & Flashcards