Budda

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av budda - 15 maj 2011 23:27

Först: tack Carola för receptet, jag blev glad!   

Kvällfika.

 

Eh, kan du ta bort plymen arslet från mitt ansikte?   

  Finast i stan: Kit och Jossi.   

     Kit, du fyller nästan tomrummet efter Emma. Du är här och nu. Det är inte Emma. Jag gjorde vad jag kunde för henne och hon fick kunglig behandling.  I går upptäckte jag en knuta på dig. Jag tror det är av samma slag som Emma hade i halsen och du säger inget när jag rör den. Jag har den under uppsikt. Tack för allt du ger och för allt du lär mig.Min lilla vovve.   

   God natt.   


Av budda - 15 maj 2011 18:16

Efter frukost och dusch kom jag ut på promenad med stavar och ryggsäck.   Hade underbart sällskap av minstingen.   Vi var ute en lång stund med paus på apotek och COOP.   

   Här kommer en tydligare bild på fina blomman jag fick av Pia. Vet DU vad det är för sort? (Jag är så glad för den).

  Blomman kom i denna kruka som man lätt kan ha som fruktskål.   Kvällens middag skulle bli allroundmarinerade quornfileér, kokt potatis, blandade grönsaker och...

  ...denna GIsallad. Inget för mig! Avocado, salladsost och soltorkad tomat.  

Önskar en trevlig kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards