Budda

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av budda - 16 maj 2011 20:08

Börj ade denna halvmulna, blåsiga och senare regniga dag med en dusch och nästan direkt efter tog jag bussen ner till Centralen varifrån jag promenerade hem - med stavar!  

      Efter inköp gjorde jag paj till tonåringen och gryta till...andra.   

Gul lök, vitlök, squash, olivolja, färsk vitkål, grädde, passerad tomat, buljong, svarta bönor och paprika. Curry, kayennepeppar och en aning salt. GOTT!

Serverade grönsaksblandning och ris till.

  Har fått en hel del gjort hemma och fick även till en tupplur på soffan efter att ha sett fina Celine Dion (som jag sett i Globen   ) hos underbara Oprah.   

Skönt när saker som legat efter pga att man inte orkat helt enkelt, blir gjorda (strimla gamla fakturor och gå igenom en stor tidningshög, källsortera m.m)

Nyss blev det blåbär. De var helt enkelt deliciösa.

  6 dagar kvar på veckan och jag skall fördela nära 50 arbetatimmar på 5 av dagarna, så vi får se om vi ´ses´ mer denna vecka?

Hoppas du mår fint. Jag kämpar på. En sak i taget. Livet är nu.


Nu skall jag gå i säng med min bok.  


Ps. I morgon kommer Mari Jungstedts nya som heter  "Det fjärde offret" ut. Väntar. Längtar. Ds.


Av budda - 16 maj 2011 13:45

Praktklocka. En ny bekantskap för mig. Tack (igen) Pia.

 

Ovido - Quiz & Flashcards