Budda

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av budda - 7 maj 2011 21:52

Nya grottan är populär. I kväll satte jag den i tjejernas bur. De skiftar om att gå in och gå ur den. Här är Jossan inne i den och Kittan står utanför och väntar, som om hon sa ´Okej det är min tur nu eller hur?´ . KÄRLEK!     

Jag blir rörd, liksom tidigare i dag när jag såg kosläppet i Tystberga. Underbart.

  

Finast i stan!   

Av budda - 7 maj 2011 16:33

Jag fick snigelpost från Sussi. Tack, jag blev glad och rörd.

  I dag efter 40 minuters promenad kom jag hem med ryggsäcken jag visade tidigare i veckan samt två ´grottor´ med fleeceinsida. En gåva till tjejerna.  

Kittan.

  Jossan.   Så sant så sant. Alla behöver omtanke och värme. Tillhörighet. Tack Irene på marsvinshjälpen Eragons för allt du gör för små underbara djur som folk tröttnat på, säljer som ormmat på Blocket osv.   Tack för att du orkar och för att du tror. Tack Anna för tipset om var jag kunde köpa grottor.

  De provade varandras grottor.   

  Minstingen och jag cyklade ner på stan i solskenet. Vi drack färskpressade smoothies av kiwi, äpple och lime. Gott!

  Besökte Albrekts guld.Ett par sommarsmycken...

   ...och MFF...      

Denna miniminibok förljde med hem. Jag formligen älskar kloka ord som ger mig tröst och glädje. Jag har nu många dylika böcker så nu får jag nöja mig?

  

Köpte fler av dessa långtidsbrinnande ljus som doftar så lagom och så fräscht att jag blir lycklig av dem.  Ikeas doftljus och även Patylites doftljus kommer inte alls i närheten av att sprida väldoft som dessa.

  

I kväll blir det ris med ny vegetarisk variant av stroganoff med färska champinjoner, röda linser, lök, grädde, tomatpuré, squash, kryddor och rökat salt! Nytt för mig. 

 

Det blev min berömda currysås också så jag smakade båda. Toppen! Om jag får säga det själv...?  

  Fina Josefin höll mig sällskap i grottan på köksgolvet medan jag kockade och lyssnade på ljudbok. Härlig avkoppling.

  

 Hoppas att du har en solig, härlig lördag!

 

 


 


 


 


 


 


Ovido - Quiz & Flashcards