Budda

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Lördag.

Av budda - 7 maj 2011 16:33

Jag fick snigelpost från Sussi. Tack, jag blev glad och rörd.

  I dag efter 40 minuters promenad kom jag hem med ryggsäcken jag visade tidigare i veckan samt två ´grottor´ med fleeceinsida. En gåva till tjejerna.  

Kittan.

  Jossan.   Så sant så sant. Alla behöver omtanke och värme. Tillhörighet. Tack Irene på marsvinshjälpen Eragons för allt du gör för små underbara djur som folk tröttnat på, säljer som ormmat på Blocket osv.   Tack för att du orkar och för att du tror. Tack Anna för tipset om var jag kunde köpa grottor.

  De provade varandras grottor.   

  Minstingen och jag cyklade ner på stan i solskenet. Vi drack färskpressade smoothies av kiwi, äpple och lime. Gott!

  Besökte Albrekts guld.Ett par sommarsmycken...

   ...och MFF...      

Denna miniminibok förljde med hem. Jag formligen älskar kloka ord som ger mig tröst och glädje. Jag har nu många dylika böcker så nu får jag nöja mig?

  

Köpte fler av dessa långtidsbrinnande ljus som doftar så lagom och så fräscht att jag blir lycklig av dem.  Ikeas doftljus och även Patylites doftljus kommer inte alls i närheten av att sprida väldoft som dessa.

  

I kväll blir det ris med ny vegetarisk variant av stroganoff med färska champinjoner, röda linser, lök, grädde, tomatpuré, squash, kryddor och rökat salt! Nytt för mig. 

 

Det blev min berömda currysås också så jag smakade båda. Toppen! Om jag får säga det själv...?  

  Fina Josefin höll mig sällskap i grottan på köksgolvet medan jag kockade och lyssnade på ljudbok. Härlig avkoppling.

  

 Hoppas att du har en solig, härlig lördag!

 

 


 


 


 


 


 


 
 
suss

suss

7 maj 2011 23:52

så fina hus dina fyrbenta har fått <3 Tycker j´kortet passade så bra till dig :) Kram

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

7 maj 2011 23:59

Tack!:)

 
Micke

Micke

8 maj 2011 15:44

Tjusiga grottor de fått.
Maten såg smarrig ut med.

http://kludd.se

budda

8 maj 2011 16:30

Tack, ja de är fina. Hemmasydda av Irene.

Underbar mat. :)

Hoppas du mår väl Micke.

 
Nannis

Nannis

9 maj 2011 08:11

Jättefina hus dom har fått!! Eller ja, grottor :)

KRAM!

http://nannis.blogg.se

budda

9 maj 2011 18:55

Endast det bästa är gott nog. :)

 
Gun

Gun

11 maj 2011 15:23

Vilka söta marsvin du har, de är så trevliga husdjur. Vi har också haft tre stycken, men det var några år sedan nu. Jättegulliga små hus du har fått till dem.:)

http://horni.blogg.se

budda

11 maj 2011 18:10

Tack Gun och tack på förhand för paketet och snabb service. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards