Budda

Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Lördag.

Av budda - 6 november 2010 13:56

Vaknade 04.00 efter att ha somnat strax före midnatt. Ligger inte riktigt lika bra  hemma (anpassat efter omständigheterna) som på sjukhuset.

Var tillbaka på sjukhuset vid 08:00 och träffade en rar jourläkare som beslutade att sista dränet skulle dras och att jag kunde bli utskriven.

Återbesökstider hos både sjuksyrra och läkare inbokat. Sjukintyg i handen.

Under veckan har jag hört talas om att jag har ett blåmärke men jag har inte kunnat se det. Förrän i dag! Det är stort och skarpt gult och mörk mörkt lila!   Ärret är 20 cm på längden, tvärs över och ca 3 cm " rakt ner".

  

Här är Budda i väntan på att få gå hem. 

  

Efter utskrivningen for vi till köpcentrat (skönt att gå med levande stöd när man fortfarande är vinglig).

Köpte en nalle. En minisizenalle. Gullig va?  

  

Jag undrar om inte inledningen å Metallicas Nothing else matters är något av det vackraste jag kan höra och bli berörd av. En kvinna som bloggar från Trelleborg har tatuerat in just "Nothing else matters" på underarmen, mycket snyggt om ni frågar mig. Lyssna själv ock ta in det känsliga, lugna, bäckliga. På Spotify finns den en underbar, lång, instrumental version.   Magiskt!


Denna bok skall jag försöka läsa närmaste tiden. Jag har ett stort intresse av sorgearbete. Bemötande kring sorg. Både yrkesmässigt men även privat.


 

Här är den nya kudden som skall komplettera min härliga spikmatta.

Från Bodystore. X-pris.

  

I kväll har jag krupit upp i soffhörnan och blivit bjuden på kaffe med mjölk och en underbar kaka (citronmuffins med vit chokladglasyr). Jag som inte dricker kaffe merän högst tillfälligt och då med mycket mjölk tyckte det smakade himmelrike.   Att stanna upp och njuta av stunden, smaken, doften.

  

Jag har en del orosmoment i tankarna. Något som gnor och maler i bakhuvudet när jag kämpar att vara i nuet.  Att vara glad och tacksam för att steg ett (operationen) gått väl. Steg två kanske kommer så småningom i bloggen?  

Här är Kitty, älskade lilla hjärtat. Tyvärr kan jag inte bära tjejerna på ett tag men hon har varit uppe ändå och då såg det ut så här i eftermiddags.  

Till Ewa.

  

Go´kväll!

 
 
Ewa

Ewa

6 november 2010 23:01

Tack för Kitty! *ler STORT*

Vad skönt att operationen är avklarad! Kram

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Jasas

Jasas

6 november 2010 23:10

Håret utsläppt.. så fint. Så långt det är.
Märket ser ont ut.. stack till i mig då jag ser på det.. :( Kan du sova nånting?

Tänk vad marsvinen saknar din närhet, och du saknar deras. Men jag tror dom vet / förstår mer än vad vi nånsin själva kommer förstå.. Djur är fantastiska.

Den tatuerade texten lät jättefin.. snacka om en mening med vad man sätter på sin kropp.

Hoppas du får en bra natt inatt, ännu en försiktig kram.

http://jasas.se

budda

6 november 2010 23:32

Tack Hanna!Jag sover en del men får enbart sova på rygg så rumpan är förstörd och jag vill gärna vända mig men det är stor no no ett tag till.

Jag kommer nog också att tatta mig en gång till. Bygga på en på underarmen.

Go´natt.

 
Ingen bild

thile

6 november 2010 23:43

Så fin du er på bildet. Nydelig langt hår.
Usch, det er nok vondt ditt blåmerke.
Håper du får sove bedre inatt. Les min mail.
Vakre Kitty. Hun har saknat deg:)
En god varm klem fra meg.

 
Jasas

Jasas

6 november 2010 23:43

Synd att man inte får låna hem en decubitusmadrass eller liknande så att du får avlastning för rumpan.. verkar ju ohumant. Eller hyra någon sorts fåtölj då man halvligger / halvsitter, fast skönt.

Oh.. du finns i mina tankar. Har knäppt mina händer varje kväll, "till" min farmor och farfar. Sov gott.

http://jasas.se

 
sussi

sussi

7 november 2010 01:37

nothing else matters är en speciell låt som berör ens hjärta. Varje gång jag ser den när de spelar i hop med stråkorkestern gråter jag.

aj .. Låter jobbigt bara kunna sova på ett sätt..Vad vackert hår du har! Och Marsvinet hon är ju bara så söt. Rakt in i Kameran och kika. Marsvinmodell :)

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

7 november 2010 01:50

Tack!! :)
Ungefär hår som du fast annan färg? :-)

 
Pär

Pär

7 november 2010 08:19

Skönt att du är hemma och utskriven. Jag lyssnar en del på Metallica när jag sitter och jobbar och kommer att spetsa öronen lite extra nästa gång 'Nothing else matters' poppar upp.

http://sundback.dyndns.org

budda

7 november 2010 10:05

Tack! *rörd* Jag gillar verkligen den låten.

 
Margita

Margita

7 november 2010 11:21

Barbro Lennér-Axelssons bok skulle jag också vilja läsa. Tycker också det är intressant det där med sorgearbete. Läste hennes bok "Kärlek", tror jag den hette, för länge sen och den tycker jag mycket om.
Gott att du är hemma igen.
Förresten, "Nothing else matters" - UNDERBAR! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

7 november 2010 12:04

Tack snälla!

Varit inne och kikat på dina U N D E R B A R A killar. Helt fantastiskt att få följa.

 
Elle

Elle

7 november 2010 11:23

Tack så mycket! :D först tyckte jag inte om den men nu har headern liksom blivigt fin ^^

oj! vad hemskt det låter med operation! Hoppas du snart blir bättre och får åka hem! Jag har också oppererats, men det var bara över en dag, sen fick jag åka hem :)

Kram Elle

http://hallonflickan.bloggagratis.se

budda

7 november 2010 12:01

Tack fina Elle. :)

 
sussi

sussi

7 november 2010 14:53

Jag har mitt naturliga blonda hår i olika skiftningar. De som slinogr i den. Sen har jag tona underhåret svart i maj och de sitter kvar :)

Maj 2012 ska de av :) då ska jag klippa kort i en tuff frisyr och färga i häftiga färger (¤0 års kris ;) ) Har önska mig presentkort på frissan när jag fyller 40. sista jag klippte mig kort var -96 och permanta de såg ut som en pudel hahaha

Tycker de så fint när du har rödskitning i dit!

http://fritidsforskare.wordpress.com

 
Ingen bild

pia

8 november 2010 12:11

Så fin du är ... efter den *resa* du varit på tycker jag det är fantastiskt. Var rädd om dig.
Många kramar .

budda

8 november 2010 13:52

Tack Pia.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards