Budda

Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Måndag kväll.

Av budda - 8 november 2010 19:58

Vilken dag! Jag kan sammanfatta kort.

I väg akut till sjukhuset pga problem efter min operation. *aj*

  

Hanna och Kitty hade tid hos doktorn på kvällen. Kitty fick en injektion för sina luftrörsbesvär. Hon har aldrig varit hos doktorn.


Hanna följde aldrig med hem. Jag är helt slut av värk i bröstkorgen och av alla tårar och förtvivlan. Jag var med henne till sista andetaget. Allt gick lugnt till. Jag tackade henne, klappade henne, pussade henne. Berättade för henne hur mycket vi älskar henne. Hennes tumör var så stor att hon när hon låg inte kunde nå ner med benen. Bara en tidsfråga.  Nu skall jag vila.


Til the end of time Hanna.

  

Tack för allt!

 
 
Annci

Annci

8 november 2010 20:16

Åh, Budda... jag beklagar. Vad tråkigt.

Och du är sämre åxå... Skit!

Om det nu finns en högre makt/h*n/ödet som styr över oss, så är den dig inte nådig för tillfället. Det är helt enkelt dags för ett snack med denne. För nu räcker det baske mig för dig.

Tänker på dig!

http://www.hultstrom.nu

budda

8 november 2010 20:23

Tack, men sådant tror inte jag på.
Men visst - det räcker.

 
Ingen bild

thile

8 november 2010 20:37

Jeg er så ledsen og beklager sorgen.
Jeg har tårer i øynene, så meget du har på engang.
Håper smertene dine blir bedre. Sender deg gode energier og varme tanker.
Klem.

 
Ingen bild

Katrinelund

8 november 2010 20:54

"Hanna följde aldrig med hem". Jag trodde inte vad jag läste, att Hanna har somnat in. Så smärtsamt att behöva ta ett sådant beslut. Inte minst nu..... Men ni tänkte som vanligt på hennes bästa, hon skulle inte behöva lida. Hon fick ett bra liv hos er, skulle inte ha kunnat få det bättre hos någon annan.

Så fin bild du har tagit. Hanna behövde inte vara rädd, för du var med henne ända till slutet. Blir rörd och berörd.

Bekymmersamt att du har fått problem efter op. Hoppas att du har fått bra hjälp!!!!

budda

8 november 2010 21:02

Jag är sååå ledsen.

 
Ewa

Ewa

8 november 2010 21:03

Tröst från en som även hon förlorade en liten gris idag.... Kram

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

budda

8 november 2010 21:04

Va? Neeeej. :(

 
Margita

Margita

8 november 2010 22:15

Hanna,lilla hjärtat! Gott ändå att få vara med till slutet. Tänk vad mycket våra djur betyder för oss. Vet att det är tungt när sånt här händer. Och du har verkligen nog så det räcker.
Hoppas du snart får hjälp med det onda som värker i bröstkorgen!

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

8 november 2010 23:27

Jag bara formligen älskar djur. Alla sorter och Hanna har varit en underbar familjemedlem.Våra marsvin är extra goa´. Så snälla. :)

Tack!

 
Annci

Annci

8 november 2010 22:39

Nä, inte jag heller. Egentligen. Eller jo, ödet tror jag på.

Hursom - det räcker!

http://www.hultstrom.nu

 
Jasas

Jasas

9 november 2010 00:16

Nej, nej, nej, NEJ. Det är så orättvist.. jag tycker verkligen att det är det.. :( Det hände samma sak med mitt första marsvin.. på en vecka gick hon från att vara ett piggt litet marsvin till en skugga av sig självt.. hon gick bort i min famn och begravdes i en kesoburk. Min älskade Nála. Livet är så orättvist vissa gånger.

Speciellt nu när du mår så dåligt, ändå. Jag vet inte ens vad jag ska skriva angående där du har ont.. men du vet att jag håller tummarna och hoppas att det snart går och rätt håll. Typ nu, genast.

Ha en god natt, så god du kan ha. Kram Jasas.

http://jasas.se

budda

9 november 2010 01:31

Tack fina Hanna (älskar det namnet!).
Det är ovant med enbart 3 marsvin. Det är bara drygt 1½ månad sedan Sara dog.
Vi har Emma som inte är kry...jag orar inte riktigt...men doktorn var bra och förklarade för oss.

 
Ingen bild

pia

9 november 2010 09:15

Efter ett gott liv hos Er har Hanna fått ro, det är så sorgligt. Tankar till Er i familjen.

budda

9 november 2010 11:01

Tack Pia. Hanna är i mitt hjärta.

 
Gröngöling

Gröngöling

9 november 2010 09:35

Så tråkigt Budda!
Hoppas du kan vila, vila, vila idag.
Vara "egoistisk" och sätta din kompis Budda allra först, det förtjänar hon!
Fler läkande kramar härifrån

http://grongoling.bloggplatsen.se

budda

9 november 2010 11:00

Tack! Precis sovit 2 timmar rakt upp och ner i fåtöljen. HUR skönt som helst.

 
Ingen bild

viol

9 november 2010 10:03

Fina vännen, hoppas natten gett dig sömn, och lite ro.. Du finns i mina tankar.

Tröst o varma kramar

budda

9 november 2010 10:59

Tack!!

 
Anna

Anna

9 november 2010 12:20

Nämen vännen!

Finner inga ord!

// Många, många kramar

http://annalundberg.org

 
sussi

sussi

9 november 2010 15:45

De gör ont i en att läsa. De jobbigt beslut har själv vart med om de. Men man tar besluten för ders skull och de så fint att få vara med dom. Även om de gör så ont så ont ..
Tänker på er kram

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

9 november 2010 15:53

Tack! *rörd igen*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards