Budda

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Tisdag.

Av budda - 9 november 2010 11:43

Fick i morse hjälp med inköp.    Efter det sov jag rakt upp och ner i fåtöljen. Så skönt.

Jag och minstingen ser på söndagarna Ensam mamma söker på Tv3 och i det programmet har tjejerna mer än en gång ätit chokladdoppade jordgubbar. Minstingen sa att hon aldrig provat det (inte jag heller). Jag kom på att jag nog har en oanvänd ´grej´ för chkoladsmätlning. Köpte jordgubbar och choklad så i dag blir det ´vardagslyx´ när hon kommer hem.  

  

Hon har varit med om så mycket på sistone. Mist sin mormor, morfar sjuk (förändras), mamma sjuk, Sara dog, Hanna dog. Viktigt att fånga upp. Se. Möta.  

Vitaminkick från ICA.

  

Godsaker i fina Ittala-skålen (tack Pia!).

  

Ny sorts luktegott till wc.

   

Med posten kom en bok! Jag blev hur glad som helst!   Jag har tre andra böcker av samma förfarrare: Thomas Sjödin.

  

Jag har otroligt ont i operationsområdet och lär enliget doktorn ha det veckan ut. Det är så svullet och fult (jag vet). Skönt att få vara hemma och vila.

  

Bilden togs i går, det ser värre ut i dag. Känns i alla fall inte v ä r r e utan lika.

Alltid något.  Ärret på 20 cm (och en bit 3 cm) syns inte.

Sen blev jag förvånad när jag såg kvällstidningarnas löp i dag om den misstänkte nye ´Lasermannen´. Honom har jag arbetat med!  

Hoppas du har en underbar dag!

  

 
 
Ingen bild

pia

9 november 2010 12:07

Njut av det goda det är ni verkligen värda. Kram

 
Anna

Anna

9 november 2010 12:20

Man måste få lyxa till det så här i början av veckan!

// Kram

http://annalundberg.org

 
jasas

jasas

9 november 2010 13:37

Du är verkligen en jordnära människa som vill alla medmänniskor väl. Så glad din dotter kommer bli.. så mysigt.

Minns när jag mist min mormor och morfar på loppet av ett halvår. Då tog mamma mig till djurzooaffären där jag fick välja ett marsvin. Mitt första djur som jag önskat mig hela livet. Man ska inte köpa bort sorg men mammas tanke var att uppmärksamma mig också fick jag något att lägga fokus på också.

Det jag vill säga är att du och min mamma är otroligt lika och är man lik min mamma då är man en utav de finaste människorna som finns på denna jord..

Tack för novellplatsen. hihi.

Konstig känsla med fd jobbarkompisen ju :S usch!

http://jasas.se

budda

9 november 2010 13:49

*rörd* Snart kommer hon hem, mitt hjärta. :)

Novellplatsen? ?:)

Tack Hanna.

 
Margita

Margita

9 november 2010 14:04

Viktigt att se som du säger, dina barn. Så mysigt med chokladen. Kan nästan se hennes lycka *ler*
Thomas Sjödin har jag också stött på men inte läst så där "noggrant", men han verkar intressant.
Ha det så bra som du kan ha det! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
jasas

jasas

9 november 2010 14:07

Att jag fick chansen att skriva av mig om förflutet. har mkt att berätta. hihi.

Så glad hon kommer bli. önskar jag kunde se det irl. kram igen!

http://jasas.se

 
Ingen bild

thile

9 november 2010 14:34

Snille, fine mamma, du favner så mange med din visdom, empati og kjærlighet :)
Wow, verden er ikke stor, men hvordan er han den nye 'lasermannen'?
Ha det skjønt og trevlig, med minstingen ;)
Jeg blåser på det onda.
Klem.

 
Nannis

Nannis

9 november 2010 15:07

Oj, vad mycket som hänt sista dagarna! =( Verkligen skönt om det inte är nån infektion och att du verkar vara bättre nu! Tänker massor på dig *orolig* Tråkigt att läsa om Hanna, fy. tröstkramar från oss i östersund

http://nannis.blogg.se

 
sussi

sussi

9 november 2010 15:38

Vad härligt att göra något tillsammans. Obehagligt när man känner en person som sedan visar sig var en helt annan. Tänkte på nya lasermannen. Men alla har vi våra mörka sidor.

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

9 november 2010 15:42

Jag känner honom inte men han var vikarie när jag började på stället.Han fick sluta.Jag skall inte dömma honom innan rätten gjort det.

Tack för kommentarer och besök Sussi. :)

 
sussi

sussi

9 november 2010 18:59

Du är en klok kvinna! Du kör samma stil som mig. alla är oskyldiga till motsatt är bevisat.

http://fritidsforskare.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards