Budda

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Var är min plattång??

Av budda - 11 november 2010 20:30

Jag gick i morse en promenad i sakta mak, 60 minuter. Kallt ute men vindstilla och skönt. Det var första gången jag gick så långt och utan ´levande stöd´(=sällskap) sedan operationen för 10 dagar sedan. Efter promenaden somnade jag. Jag har i dag varit så trött och har mest sovit i omgångar. Är så tacksam att få vila.

I brevinkastet kom fina väggalmanackor och vykort från Anna.Tack Anna.

Jag saknar Gabbi, Sara och nyligen förlorade Hanna.  

  

Någon som är synsk? Har letat efter plattången men den är som uppslukad. Jag har inte använt den mer än ett par gånger men jag får styla mig så jag i håret inte skall se ut som i dag.   En fön och en flaska skum får jag hålla till godo med. Jag har inte fönat håret nämnvärt många gånger i livet. Måste försöka få volym i det korta eländet.    

Här fanns tidigare ett fotografi.

I kväll blev det både jordgubbar och blomkål med dip.

    





I morgon skall jag träffa min f.d  och blivande kollega Viol. Hon är en stjärna.   Smärtan har till min stora glädje varit mindre i dag. Svullnaden verkar ha gått tillbaka litet, det känns inte lika tungt och som en tickande bomb i operationsområdet.

Hoppas hoppas det går åt rätt håll. Vila som gäller.

Go´kväll!

 
 
Ingen bild

thile

11 november 2010 21:50

Skjønt med promenaden og hvilan idag, fineste du.
Du er så vakker og fin ,vennen:) Jeg tycker du er fin på håret.
Jeg håper svullnaden og smertene er på retur ;);)
Håper kvelden og natten blir lugn og ikke så mye smerte.
Nattinatti, sov godt.
Klem

 
Margita

Margita

11 november 2010 22:10

Strongt gjort av dig att promenera så länge så nära operationen. Kommer ihåg att jag var vansinnigt trött efter min operation så det är väl bara att sova när tröttheten kommer ;) Skönt att det inte gör lika ont längre.
Mumsigt med jordgubbar och blomkål är inte heller fel! Önskar dig fortsatt bra läkning!

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

11 november 2010 22:14

Hej, jag vill inte jämföra(s). Det var inte likadan operation.

Tack.

 
Ingen bild

viol

11 november 2010 22:14

Åh vad fin du blev i håret! Ser fram emot morgondagen=)

Sov gott!

budda

11 november 2010 22:14

Tack. Ja när HON gjorde det.Haha

 
Ingen bild

Jasas

11 november 2010 22:21

Hej, igen!
Så himla fiiiint håret är (nu ska jag sluta tjata om det, haha).

Så himla skönt att läsa att din smärta släppt lite.. jag håller fortfarande tummarna för att det ska släppa markant snarast och det kommer jag göra så länge det behövs.

Gott med jordgubb och choklad, mums!

Vad skumt att du inte hittar din plattis? Använder din dotter den, mån tro?

Så gott med promenaden.. skriver som du skrev till mig igår.. rå om dig själv och var rädd om dig!

budda

11 november 2010 23:09

Tack, nej hon har inte haft den.
Jag får ta mitt nya skum och fönen. En fin som blåser både kallt och varmt och med en avtagbar tratt. :)De ggr jag fönat håret i mitt liv kan räknas på fingrarna. :)

God natt.

 
Jasas

Jasas

12 november 2010 01:04

Då är det ännu mer konstigt att den är borta!
Det blir bra med fön och mousse med. Jag fönar håret ganska så ofta men har alltid värmeskydd.. tufft att man kan blåsa kallt med en fön. Det har jag aldrig hört talats om.

http://jasas.se

budda

12 november 2010 06:29

Ska bli spännande att fixa håret själv för första ggn efter klippningen. :)

 
sussi

sussi

12 november 2010 07:49

Har du kolla de klassiksa..En låda som du sätter saker i som du har bar att ha saker i ett skåp med samma ändamål?

duktig du var som promenera så länge! Hoppas du läker nu ordentlitligt vännen både i själ och kropp kram

Ps ..De slog mig..Vi kan ha gått om varandra ;) För var du på kursen med Ola på Ripan? Ett gult stort hus som man såg Södra hamn i från? Jag var nämligen på kurs jag med våningen under en av dagarna han hade :)

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

12 november 2010 07:56

Ripan känner jag inte till. Vi var på ett ställe utanför stan. Nära älven. :)
Detta var 1½ år sedan (precis).

Tack för inlägg. Nu skall jag snart promenera (eller ta buss för det regnar) så sakteliga till sjuhuset.

Trevlig helg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards