Budda

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Härlig, solig, ledig måndag!

Av budda - 23 maj 2011 19:06

En snabb dusch. Sällskap med minstingen till skolan. Sedan ut med stavarna. Jag tog bussen långt i väg och gick sedan. 2½ timme var jag borta varav 25 minuter fick jag vila på en bänk då jag blev yr efter att före promenaden tagit mitt "antidiabetikum" men varken druckit eller ätit.

  Ända ut till havet. Härlig raksträcka fri från biltrafik. Lyssnade på musik.

  Tittade ut över havet. Blev rörd och lät tårarna komma. Vid havet är jag fri. Lyssnade på låten vi spelade på mors bagravning. Tänkte på henne, Alva, Sara, Hanna, Sankan och Emma. Hur kan en person eller ett djur man älskat och som betytt mycket för många bara försvinna? Jag saknar er så.   Bearbetar litet i taget.

  Så fantastiskt vackert mitt i stan. Rogivande.

  Njöt.   Ner till affären och köpte blåbär,

  färskpotatis,   söta och underbara jordgubbar.   Bakade skink- och ostpaj till tonåringen.

  Dags att ta fram flip-flopsen.  Jag ska måla naglarna.

  Satt ute på gården en stund och njöt med Aftonbladet och dess bilaga som till min glädje i dag presenterade vegetariska GI-recept som jag skall låta mig inspireras av.

  Denna skall vi se på lördag. Jag längtar. Födelsedagsfirande, morsdagsfirande, bio, restaurangbesök och bowling med buffé. Vilken festhelg!  

  I kväll dricker jag iskallt limevatten. Gott! Pausar från min älskade Lidl cola light.   

  

Dagens diss:

Mamman som hade ett litet barn i barnstol och ett litet äldre barn på sadeln och ingen av dem bar hjälm.  

Unga försäljare från t ex Telenor som när man skall in eller ut från affär skall störa en och pracka på sina erbjudanden. Låt mig vara! Stör någon annan!  De har ett av de få arbeten jag aldrig skulle vilja ha!


Kär hälsning från mig!  



 
 
ejmis

ejmis

23 maj 2011 19:58

Svar: Jag jobbar skift, tvättstugeschema, men för att få arbetstidsförkortningen så måste jag göra minst 8 nätter på 10 veckor. Gör jag dom nätterna så jobbar jag bara 34 timmar/vecka på heltid.

http://ejmis.blogg.se

budda

23 maj 2011 20:04

Tack för svaret, kul att läsa.

 
Jennie

Jennie

24 maj 2011 17:47

Härliga bilder med underbart väder !!

http://missJennie.blogg.se

 
sussi

sussi

26 maj 2011 07:48

Baksmällan 2 måste ses! Älskar dina fina naturbilder!

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

26 maj 2011 12:30

Tack Sussi.
Filmen fick inte bra betyg. 2 av 5. Men jag ska se den på lördag.

 
sussi

sussi

26 maj 2011 15:56

Väntar in ditt betygen sen :) Har du sett Thir? Den är jag med sugen att gå på.

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

26 maj 2011 23:18

Nej Sussi, den filmen känner jag inte till.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards