Budda

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Ledig fredag. Jag har längtat.

Av budda - 27 maj 2011 18:44

Denna fredag morgon började med en tur med buss ner på stan för att sedan promenera hem, en timme med stavarna.

  Hem och bytte till hantlar och ryggsäck och promenerade till affären. Man får vara försiktig så man inte får belastningsskador. Gott känns det i armar och axlar i alla fall.

  I stället för tårta blir det enligt önskemål glass i stora lass i kväll.

   Jag fick även med mig cdboken "Det du inte såg" skriven av Patrik Sjöberg. Uppläsare  Jacob Ekelund. Skall bli intressant att lyssna på Patriks berättelse.   Dessa (goda) chokladbollar från Delicato är goda och utan tillsatt socker! Havregryn, fett, kakaopulver, kokos, sötningsmedel. Ett alternativ för den som är överviktig och har diabetes. Som jag. Kul att prova nyheter av olika slag tycker jag.   Vilken tur jag hade! Felicia, det kom i dag! Se!   Postat!

   Jag gillar denna bilden! Jag gillar även rosdoft och puder. Jag skall använda detta milda, frächt rosdoftande puser över mitt operationssår som jag pysslar om. Det kliar fortfarande väldigt och jag vill ge kroppen omsorg. Känns härligt att dofta fräsch när man kryper till kojs. Man blir också så mjuk av pudret.

Fina fina Crabtree & Evelyn.  

 Dessa ljuvliga kroppskrämer i vackraste glasburkar med skruvlock. Piggar upp vardagen.      I går när jag kom till arbetet mådde jag tjyvtjock!   Det hände förra veckan nästan samma känsla efter att ha tagit nya medicinen (antidiabetikum) och sedan väntat med att äta (promenerat/cyklat i stället). När jag kom till arbetet var jag skakig, yr, ´konstig´ och kollega frågade snällt om jag skulle ha ett glas vatten. Fy så otäckt det var att må så men jag förstod vad det var och jag åt keso, en banan och jordgubbar. Hur gott som helst. Det blev bra efter en stund. Tacksam för det. I dag har sockret legat kring detta värde som för Budda är väldigt lågt. Jaja, jag får prova mig fram. Tycker nya medicinen gör att jag får så mycket lägre sockervärde än jag haft på år och då blir jag jättehungrig (likt ett hål i magen) = äter=ökar i vikt. Blä!! Det får jag acceptera, så kan det ju bli men innerst inne ger jag mig inte (än).

  Kvällens middag innehöll just det! Brunkål!   Så fort jag skruvade av locket  doftade det läckert av jul.

  Dagens middag!

  Önskar Ha en fin helg kära läsare! 

 
 
sussi

sussi

27 maj 2011 21:21

Vad är de för medicin antidiabetikum? Har aldrig hört talas om de där av min nyfikenhet. Du har fått ner till bra värde de bara synd din kropp inte mår bra av de :(
Jag älskar LUSH produkter. Var in idag och köpte balsam och tvål. Nu vart jag hungrig man äter med ögonen när man är in i din blogg jami! Ha en bra fredag kram

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

27 maj 2011 21:34

Hej Sussi, antidiabetikum= medicin mot diabetes. Jag tar två olika sorter x 3.

Kul att du gillar Lush du också.
Många tankar med hopp om trevlig helg.

 
Jennie

Jennie

27 maj 2011 22:40

Antar att chokladbollarna var goda :) ska prova nån gång.

Du måste vara rädd om dig !! Har du fika med dig på bussen ifall du skulle behöva något snabbt ?

Har varit på bio ikväll & sett pirates... Nu tid för sängen !
Jag ska svara på mailet, borde gjort det för längesen. Men dagarna bara rinner förbi.

Trevlig helg !!

http://missjennie.blogg.se

budda

27 maj 2011 23:16

Hej J!
Vet att tiden rinner i väg. Tänker på er.

Innan har jag haft typ aprikoser eller ett Snickers i väskan men det var ett tag sedan.

Tack för omtanke.

 
Ullis

Ullis

27 maj 2011 23:04

Gott med brunkål. :)

http://www.ulliso.se/blog

budda

27 maj 2011 23:18

Ja! Det smakade fint. Mums.Trevlig helg Ullis.

 
Felicia & marsvinsflickorna

Felicia & marsvinsflickorna

27 maj 2011 23:09

Åh så kul! Gullig du är :-)
Skönt med en ledig fredag.

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

budda

27 maj 2011 23:17

Haha, jag blev så glad brevet kom i dag (de inväntade ju min betalning).

Ja det är skönt med ledig fredag, har haft en intensiv arbetsperiod senaste veckan.

Trevlig helg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards