Budda

Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Ledig lördag.

Av budda - 28 maj 2011 19:50

Kort promenad och sedan en god frukost. Men särskilt mätt blir man inte!

  Efter inköp förberedde jag middagen som blev pastasås med quornfärs, vegetariska bacon från Hälsans kök, lök, krossad tomat, färska champinjoer m.m och fullkornspasta. Väldigt gott.

  Tonåringen förberedde sin egen köttfärssås med handledning av morsan.   

  

Cykeltur genom stan till stora köpcentrat där vi även skulle gå på bio. Fick dessa ´mors-dags-örhängen´med papegojor på.  

 Filmen vi såg var Baksmällan del 2. Tonåringen skrattade nästan på sig emellanåt.  Det var härligt att se/höra. Själv slumrade jag till (herre Gud, kan knappt åka bil/buss/gå på bio förrän jag slumrar  ). Visst hade filmen några roliga stunder men del 1 var roligare. Den slutade bra iaf.   

Snart skall det bli glass & mer av "Kvällen är din" på tv 4. Tvättmaskinen Kenny lade av i dag och vi tackar för 8 års trogen tjänst.     Nästa vecka hämtas han och efterträdaren som är modellen större kommer hit och installeras. Kul!

Du som följt bloggen ett tag vet att jag haft funderingar på att låsa vissa inlägg men att det inte känns riktigt bra men samtidigt kan jag inte skriva ´fritt´ känner jag. Det finns både för och nackdelar. Internet är internet.

Jag tror jag i dag beslutat mig för att låsa hela bloggen. Då kanske jag öppnar mig mer och skriver om det jag verkligen vill?   Snart är det tid för besök hos plastikkirurgen igen, tankegångarna kring det som varit och är. Till exempel.


Hoppas du läsare som är mamma får en fin mors dag!

Har du en mamma i livet så hör av dig till henne.  

 

Bjuder på denna fina i aukustisk version. Vackert. Magiskt. Känsligt. Upptempoversionen är också fin, den njöt jag av i melodifestivalen och den är perfekt på träningsrundan.  

 

  

 Ha det så gott du kan!

 
 
Ingen bild

Jasas

28 maj 2011 21:44

Gud så gott det ser ut med mandlar. Kul att din son skrattade gott :) Tycker om att höra andra skratta sådär hjärtligt. Nästan bättre än att få skratta själv, ju.

Själv så har jag gråtit en sväng till "Kvällen är din".

Hoppas du har en mysig kväll. Kram

budda

28 maj 2011 21:58

Tack, jag såg också programmet. :)

 
Micke

Micke

28 maj 2011 22:30

Spännande värre den frukosten!
Visst tusan, det är morsdag i morgon.. då måste jag ju till stugan IGEN!

Hmm, liksom då.. hur översätter man sånt. det trodde jag inte behövdes :)
Vad sägs om detta?
http://sv.wiktionary.org/wiki/liksom

http://kludd.se

budda

29 maj 2011 00:08

Mäh!:)

Rart av dig, åka till mamsen.

 
Arletta

Arletta

29 maj 2011 09:03

Vilken mumsig frukost!

Ha en fin Mors dag!

http://wallemini.blogg.se

budda

29 maj 2011 09:46

Tack,detsamma Arletta. :)

 
Jennie

Jennie

29 maj 2011 13:32

Håller med, försökt med nyttiga frukostar med keso, frukt, nötter, gröt .. Jag blir inte mätt. Jag behöver BRÖD !! :)

Din veg-färs lät verkligen god, hade ingen aning om att det fanns vegetariska bacon. Något att prova !!

Ha en bra Morsdag !!!

http://missJennie.blogg.se

budda

29 maj 2011 18:16

Tack detsamma och tack för mailet!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards