Budda

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av budda - 16 mars 2010 20:47

Ojojoj. Somnade som en stock på soffan i kväll. Sov på bussen hem från arbetet. Skall lägga mig nu. Jag har kanske fått en slags sömnsjuka?

*gäsp*

Jag är visserligen uppe tidigt, promenerar t/f bussen, arbetar...men detta är ju...löjligt? Är det något med ´knutan´? Minns inte jag var så här förra gången. 

Jaja, jag kör på. Hoppas jag orkar vara vaken i helgen när här kommer gäster från Gävle.  Nej, jag klagar inte, bara filosoferar och konstaterar?


Jag skulle kunna berätta mycket kul från arbetet. Det är roligt (många samtal av varierande art) med tempo, det händer saker och jag skall ta över delar av familjerätten i kommunen den 1/4. Det är inom mitt yrkesområde ju. I morgon blir det utbildning på e.m.  Jag har på sistone funderat mycket på min tjänstledighet,mitt yrke, vad jag vill, vad jag  i n t e  vill osv.

Nu är jag i det som är och oroar mig inte för vad som händer i januari efter nyår. Det kanske lär rinna mycket vatten under broarna innan dess.  

Gott så.


Nu blir det Estrellas hot sweet chili chips. De enda (?) chips man dagen efter inte smakar orm av i munnen.  


Sov i ro i natt.

Av budda - 16 mars 2010 18:38

  


  


  


Två böcker jag glömt att jag beställt   . Åsa Nilsonne som är psykiatriker och vars bok om mindfulness är en favorit. Här berättar Åsa om relationen till sin hund. Hundar har jag alltid tyckt om och haft under uppväxten, men även som vuxen så det vore intressant tycker jag, att läsa Åsas hundliv. Dessutom finns det fina fotografier i. 

  

Andra boken Kåt,glad och tacksam kan på sätt och vis också räknas till mindfulness.Årets relationsbok har den redan utsetts till (Aftonbladet).

Boken utlovas förändra en.  Sensuella bilder av Lena Granefelt.



Tack Jasas och Sussi för förtroende.

Go´kväll!




Ovido - Quiz & Flashcards