Budda

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av budda - 3 mars 2010 17:41

I morse gjorde jag en gryta att ha med till lunchen på arbetet.

Lök, vitlök, papika, tomat, kryddor, vita bönor, svarta bönor, färska champinjoner, ärtor, majs och röda linser. Gott.  

  

Missade bussen hem och gick till byns blomster- och presentaffär där man alltid inspireras och hittar något vackert. Som dessa ljushållare.50 kronor.

  

Köpte även en helt onödig glasspinne från Ben & Jerry. 26 kr. Är de värt 26kr? Vad är 26 kr i dag? God? Jodå, men det blir nog inte fler för mig, är inte ens särkilt glad för glass. 

  


På mitt arbete har jag träffat många nya människor (vi är knappt 100 i huset).

Till lunchen brukar jag få sällskap av två kvinnor varav den ena berättade att hon för ett par v sedan fått en svår allergisk reaktion då hon ätit nötter.

Hon berättade att hon tyckte det var så tråkigt för hon gillade verkligen nötter och choklad. Men på många mjölkchokladsförpackningar står det en varning

om att det kan finnas spår av nötter... men det fanns ett choklad hon kunde äta. Nämligen kexchoklad.  

Och den 5:an jag lade ut för kexchokladet jag skickade henne (som en ploj) med internposten i dag var väl investerad för ni skulle ha sett leendet. Hon förstod direkt vem avsändaren var. Tänk så lite kan göra så mycket.  


Nu blir det kvällsmat. Tack för din tid.

Av budda - 3 mars 2010 17:02

Jag blev utmanad av Jasas (Hanna) *peka på länklista* !   Premiär för mig.

 

VAD GJORDE DU FÖR 10 ÅR SEDAN?

Minns knappt.  Pluggade socialrätt på högskolan, jobbade natt som personlig assistent och jobbade extra på ett LVM-hem.

VAD GJORDE DU FÖR 1 ÅR SEDAN?

Jobbade inom psykiatrin. Levde nästan som jag gör nu.

 

FEM SNACKS DU GILLAR
1: Makadamianötter med choklad på
2: Cashewnötter med choklad på
3: Nya "salta bilar" - inte dum alls.
4: Visst sorts godis
5: Wasabinötter.


FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN PÅ UTANTILL 
1: Slipping through my fingers (och många andra med) ABBA   
2: Dag efter dag med Chips     
3: Can´t let you go med Rainbow  
4: Now and forever med Richard Marx  
5: I believe in you med Twisted sister  



FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR (MÅNG MILJONÄR)
1: Betala lån
2: Glädja andra (den sanna glädjen)
3: Resa till USA
4: Köpa en fin bostad
5: Fortsätta arbeta


FEM DÅLIGA VANOR
1: Att inte tro på mig själv som jag borde
2: Tillbringar mycket tid vid datorn
3: 
4:
5:


FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
1 Powerwalka till hög musik i öronen, svettas i solen, i parken, ge allt.
2: Arbeta.
3: Sjunga. Dansa.
4: Se bio. 
5: Lukta på mina schampon.  


FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I ELLER KÖPA
1: Bikini
2: String
3: Leopardmönstrat
4: Djurhud (passar bättre på djuren)
5: Knickers


FAVORITLEKSAKER
1: Fot-nagelfil   
2: Dator
3: Min älskade Ericson-mobil 
4: ...
5:


FEM PERSONER DU UTMANAR
1. Alla som vill från blogglistan, jag läser gärna!!

Ovido - Quiz & Flashcards