Budda

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

1:a maj.

Av budda - 1 maj 2011 21:05

Morgonpromenad, inköp, städ av sovrum och därmed sortering bland alla hundratals underbara hygienprodukter som bara genom att dofta så gott och vara i så fina förpackningar får mig att må bra.   Jag har under pysslandet  lyssnat på ljudbok. Vilket fint sällskap. Under eftermiddagen kikade jag på tv4 fakta som visade vilddjursakuten och ett program om hundar. Det var helt underbart. Vilka fina djur. Fina människor som arbetar med dem. Djuren är fina förebilder. Alltid. I bland har det inte lycklig utgång i dessa program men i de flesta fall går det bra. Vetrinärer, djurskötare, volontärer, hundpsykologer arbetar med de annars utdömda hundarna. Varje gång jag ser det vet jag vad jag vill arbeta med och var jag skulle vilja vara en period i mitt liv.

I går före läggdags provade jag dessa härliga spa-kuddar som ser ut som gurkskivor. Riktigt skönt. 24 st/109 kr på eleven.  Avslappning.

    

Tjejerna fick maskrosblad i dag. Allt åts upp.   

  Melon smakade också bra (Jossan springer kvickt i väg innan man hunnit knäppa kort på henne).

   Nya glasburkar från IKEA i fredags  fylldes med ljus.

  Nya Budda-rökelsen från Jennie doftade fint. Tack igen Jennie.


 

Jag har trots allt varit här och nu i dag och det har varit/är en bra dag.  

Hoppas din helg är bra.

 
 
Jennie

Jennie

1 maj 2011 21:41

Häftiga SPA-kuddar !
När ska du iväg och bli ompysslad ?

NU saknar jag W.. I morgon ska jag hämta honom på fritids !! Mitt hjärta <3

Kram !!!

http://missJennie.blogg.se

budda

1 maj 2011 22:26

Hej igen J!
Snart, snart. :)

Hoppas W haft det bra, han längtar säkert efter mamma sin. :)

 
Ingen bild

Arletta

1 maj 2011 22:08

Dina små kelgrisar hade kunnat kalasa ordentligt hos oss just nu. I helgen har jag dragit upp en halv tunna trädgårdsavfall med maskrosor ur vår gräsmatta. Det har tagit hela helgen! Jag tror att det var runt 25 fulla hinkar, om inte mer. Tänk vilket kalas för små marsvin! :) Ska jag skicka över tunnan med posten? :)


Visst var det doktorn för dig imorgon? *tänker på dig*

budda

1 maj 2011 22:27

Hej!

Skicka du! ;)

 
Jasas

Jasas

1 maj 2011 23:22

Vilka HÄRLIGA burkar fyllda med värmeljus! Precis min smak och stil.. och så många timmars ljus du har framför dig! <3

Djur är alltid bäst, så är det bara.

Tycker bilden på dig med gurkorna är helt underbar. Log riktigt från öra till öra då jag fick syn på den! :) Brukar ofta ha ett leende på läpparna men detta sprack liksom opp.

Jag har haft en härlig helg!

http://jasas.se

budda

2 maj 2011 09:05

Hej! Go´morron!

Servetterna som liknar grukor är sköna. Jag har som liknar apelsinskivor också, de skall jag ha på kinder och panna. :)

Jag kan tala om att ljusen på bilden var ca 1/3 av ljusförrådet. Hoppsan! :) Tänder gärna ljus året om.

Hoppas veckan börjat bra för er.

 
Micke

Micke

2 maj 2011 19:34

En härlig dag det där.
Min var ju lite jobbigare och jag som bara slocknade 21:15 då jag lade mig.

Idag lite mer aktiviteter och det är ingen sambo alls på ingång här :)

http://kludd.se

budda

2 maj 2011 19:35

Och det ska jag tro på Micke? ;)

Kul att se dig.

 
Nannis

Nannis

3 maj 2011 10:24

Jag har också ljus i burkar ;)

KRAM

http://nannis.blogg.se

budda

3 maj 2011 13:20

En i retur till dig! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards