Budda

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Kväll.

Av budda - 1 mars 2010 19:05

Kom i väg till affären. Hämtade en fin, vit blus från Bona parte.

Kikade på bokrea. Köpte inget men kikade på en stor bok om hundar och på ett gäng ljudböcker för en billig peng (jämförelsevis). Köpte ny sorts fräsch såpa. Luktar så gott. Efter snart 2 veckor i sjukstuga kan jag knappt vänta tills jag skall städa med såpan.   

  


Jag väntade för länge mellan lunch ochmiddag. 12:00 till 19:00.

Här ären bild på middagen. En lättlagad god gryta.

  

Gul lök, vitlök, paprika, quorn, stora vita bönor, passerad tomat, kryddor.

Ärtor till.   Blir matlåda i morgon.


Jag blir glad av vänlighet och i dag i affären blev jag tilltalad av en kille som frågade om jag hade tid att hjälpa honom att leta efter Lakrisal.

Javisst! Vi letade och letade och till sist hittade han dem själv. Jag bad om ursäkt för att jag inte sett dem och då tog han ett stadigt tag i min hand och tackade för hjälpen. Lakrisal var det godaste lakris-godis han visste.

Trevligt.

Gissa vad som hamnade i min mage varukorg.  

  



 
 
Margita

Margita

1 mars 2010 21:00

Tack snälla för att du bryr dig!! Vi är ok här. Det är förstås fruktansvärt sorgligt och fortfarande overkligt men det börjar sakta gå in. Nu kommer vi nog iväg till familjen imorgon. Dottern har fått förbereda sig - hon är nog lite rädd för att förlora kontrollen (precis som jag). Men jag är vän med mamman och dottern var vän med sonen så det känns ju helt fel att inte få krama om familjen! Mamman är så otroligt fin och positiv och stark kvinna. Men det här är bara för mycket! :-(
Familjen har fått mycket stöd här från orten. Det känns skönt.

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Micke

Micke

2 mars 2010 18:44

Konstig du.. längta efter få städa ;)

JAAA, de fungerade... du-vet-vad.

http://kludd.se

 
Ingen bild

Katrinelund

2 mars 2010 19:05

Vad trevligt att läsa om spontant möte i butiken. Lakrisal-mannen hade tur som träffade på dig! :-) Och faktiskt så hade även jag av en slump lite kontakt med en annan kund vid dagens matshopping. När jag började titta på askarna med cocktailtomater kom en kvinna och sade åt mig att välja noga så att jag fick fina tomater, för hon hade köpt en ask och några hade varit lösa och mosiga. Föreslog henne då att lägga sådana tomater i köttfärssås, soppor eller grytor, något som hon inte tänkt på. Hon brukade njuta av dem som "godis". Instämde verkligen i att cocktailtomater är goda att mumsa på.
Även kassörskan, en av de vars kassor som jag brukar välja då hon är kundvänlig, var talför. Tror att hennes "Ha en trevlig kväll" var ärligt menat, då hon inte sade så till de andra kunderna vad jag hörde. :-) Fast det var lite trist att nyheterna tog upp att 900 jobb försvinner från Lund när Astra Zeneca ska flytta... Å andra sidan ska tydligen en del av verksamheten i England flytta till Sverige, dock ej Lund. Den enes bröd, den andres död?

Hoppas verkligen att din hals är lugn och fin nu!!!


 
Margita

Margita

2 mars 2010 21:06

Har varit hos vännen nu några timmar tillsammans med dottern och det var en jättefin stund. Vi har pratat minnen, pratat om sonen, tittat på bilder och skrattat! :-) och gråtit, om vartannat. Men mest skrattat faktiskt. Hon är en sån otrolig positiv och stark kvinna (sisu kanske, hon är från Finland ;-) För dottern brast det en gång men det var bara bra för vännen förklarade raskt för min dotter att det är helt ok att gråta och så fick hon en jätterulle med näsdukar. Det var en bra stund mitt i allt elände :-)

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards