Budda

Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

Tisdag kväll.

Av budda - 2 mars 2010 20:54

Dagen började bra.   Jag fick tre ansvarsområden på mitt arbete. Jag tar över dem den 1 april. Sen fick jag inbjudan till en resa till Danmark, med övernattning. I juni. Trevligt. Slutligen har jag lagt in om årets semester.  


Solen har varit framme, snön har smält bort (mestadels) och det såg från skrivbordsplatsen ut som VÅR. Vilken skillnad det blir på folk.  

En kvinna försökte i hissen med  "Fy!" .

Jag: "Vaddå?"

Kvinnan: "Det är så kallt och blåsigt ute!"

Jag: "Men solen skiner och det känns nästan som vår!"

Kvinnan: "Ja, du har rätt!"

Jag (tänkte) sprid inte ditt negativa kring mig.  


Köpte en skir blus som är ljus-ljus grön. Blir säkert söt med ett bh-linne under.

  

Ett par örhängen också, som om jag behövde ett par nya, stora...  

använder sällan men GILLAR!

  


I kväll börjar en ny tv-serie jag nog skall ge en chans. Huvudrollen spelas av Courtney "40 is the new 20"  Cox från Vänner. Fått bra kritik.


I kväll stänger jag ute elände i världen och glädjs över allt positivt i min närhet.


Blivit fottad i dag för arbetets hemsida.   Man är som man är när man inte är somman skall?   

  


Tack för alla kommentarer och avtryck i bloggen. Jag glädjs.


God natt!


 
 
Majsan

Majsan

3 mars 2010 09:21

Vad skoj med nya ansvarsområden.. och resan till Danmark!! Jag hoppas någonstans inom mig att det är förändringar på gång på arbetsfronten för min del.. Jag känner mig mer och mer fjärmad från de uppgifter jag idag har.. så vem vet vad som sker utan att jag just nu vet..

Vilken läcker blus!! Den blir säkert helt underbar på Dig!!

Ha en underbar dag.
Kram

http://www.chattens.se

 
Nannis

Nannis

3 mars 2010 09:45

Bra tänkt! Det ska jag ta till mig idag :)

Den där serien låter spännande, undra vilken kanal den går på, älskade vänner. Mys-serie!

Ha det gott! kram

http://nannis.blogg.se

 
Margita

Margita

3 mars 2010 11:31

Det är bra! Häng inte på det negativa :-)
Vad jag gillar din nya blus!! Vill ha ;-) och örhängena blir snygga till den nya blusen kan jag tänka mig.
Är ALL snö borta nere i Skåne?? Jisses, vi har fortfarande en halvmeter (minst) snö här så det lär väl dröja innan jag ens ser mina snödroppar ;-)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Katrinelund

4 mars 2010 19:56

Hoppas att du kommer att trivas med de nya ansvarsområdena!

En annan var på föreläsningar till kl 20:15 och kom hem först vid 21:30 i går kväll. Oplanerat - fick veta om föredragen strax före lunch. Så någon TV blev det inte vid hemkomsten. Såg du nya serien?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards