Budda

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Torsdag kväll.

Av budda - 11 mars 2010 18:44

Sitter med Ben & Jerry i högsta hugg.  

Att kliva upp 05:00 på morgnarna och sedan vara i gång hela dagen gör nog sitt till att jag somnat tidigt veckans kvällar. Så skönt att få sträcka ut.  


I morse var det glashalt. G-l-a-s-h-a-l-t.  *avsky* Jag träffade på en kvinna som grät, cykeln låg upp och ner.Fy bubblan. Man kunde inte ana halkan. Jag fick ta bussen till bussen i stället för min promenad. Inte gilla.  

  


Haft ett intressant samtal i dag med en 80-talskändis och tackat ja till en stor personalfest (med god mat, levande musik, vin och öl för dem som önskar).   I kväll fick jag besök. barnen tycker det är kul med alla djuren.

  

Knutan växer. Det är som det är.   I morgon är det fredag.  


På dörren hänger en stor lapp då det i dag kom upp en lapp i trapphuset om att det skulle knackas på i kväll i lägenheterna. Frivilligt. Tyvärr för kort varsel (vad tror de egentligen?) och jag är för trött för besök. Så...tyvärr.  

  


I dag fyller min älskade far år och jag har talat med honom per telefon. Han har Alzheimers sjukdom. Tyvärr, men det blev en bra pratstund. Minnen väcks.  


Tankar från mig!


 
 
Margita

Margita

11 mars 2010 22:36

om modern: hon är kanske i chock? verkar inte ha fattat att sonen är borta? vem har förresten fattat det?!? men det är väl som det är när något sånt händer - man hamnar i chock.
Halka ja, inget kul! Då kan man ju lika gärna sätta sig på rumpan och dra sig framåt! hehe....
Förstår förresten så väl att du är trött! Inte behöver du lusläsa min blogg inte!! Det räcker gott o väl att jag får titta in här o att du kommenterar då o då. Räcker väldigt långt!! Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Katrinelund

17 mars 2010 19:16

Jag tillhörde de som föll den där morgonen. Helt oväntat att sätta fötterna på såphal trottoar när tog första steget ut på trottoaren. Var nere med händerna och ena knäet i marken, men märkligt nog studsade jag genast upp igen, kanske av ren och pur förvåning. Så glad att jag tog med den där senapssillburken (glas) som jag köpt till jobbet dagen innan, för matkassen slog i marken.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards