Budda

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Monday.

Av budda - 15 mars 2010 17:13

Vi har VÅR! Det är så skönt.   


Denna fina scart med tofsar från Lindex fick jag av kollega som fått ett av mina tre par stavar som ändå inte används. Blev glad.  

  


Något som är jätteroligt är att älskade Sara som vi fick turen att välkomna i hemmet i september i fjol och som farit illa och som aldrig här i alla fall sagt ett enda marsvins´week´markerade med dovt ljud när Hanna var efter henne i söndags. Det underbara var att när maten kom och de andra sjöng ljuvligt vackert stämde Sara för första gången in i sången och jag såg det med egna ögon.Magen rörde sig.

Läser du Anna?   Sara står även kvar och flyr inte i panik som tidigare, när jag klappar. Älskade unge. Lycka.  


Trött. Är det nu jag skall trotsa tröttheten och följa planerna att frosta av frysen eller damma i vitrinskåpetsom planerat? *orkeslös*

Arbetat 7 timmar och promenerat en timme. Måste vila.  Visst får jag?



Dagens hår:


  


Jag avskyr att knutan växer men mest att jag känner av njuren igen.


Hur hittar DU styrka?


 
 
Nannis

Nannis

15 mars 2010 18:11

Fin du är i håret :)

Jag hittar styrkan inom mig, men laddar genom att umgås med människor jag trivs med.. och träna! Utan träningen skulle jag gå under känns det som.

KRAM

http://nannis.blogg.se

 
Majsan

Majsan

15 mars 2010 18:14

Styrkan hittar jag i nuet.. att andas och tänka bort negativa tankar. Att fokusera på positivismen.. känslan av tacksamhet över att livet ändå är rätt skönt... och i att våga ta steget att släppa taget...

Kram

http://www.chattens.se

 
Margita

Margita

15 mars 2010 19:43

Tycker du kan vila med gott samvete!
Gulliga marsvin! :-)
Hmmmm...styrka.....svår fråga. För mig är det nog så att jag hittar styrka i att försöka acceptera situationen som den är. Sen blir det olika lösningar beroende på situationen. Det funkar också bra för mig att vara med mina katter, att njuta av en härligt solig vårdag, att titta på träden eller få jobba i trädgården, att få känna mig nyttig genom att hjälpa andra om jag kan, vara med härligt livsbejakande människor - ja, det är många olika saker som ger mig styrka! Humor också! Tänk att kunna skratta om något som egentligen är allvarligt - det är befriande!
Jag hoppas den där knutan slutar att växa!! Den är dum! ;-)
Vad är det med din njure?
Godkväll du med! *vinkar tillbaka*

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

15 mars 2010 21:22

Nu har jag läst. :-)
Lilla rara Sara... Jag är så glad för att hon har det så bra hos er. Det är festligt med en del marsvin som plötsligt kommer på att de kan pipa och liksom blir förvånade av sin egen röst efter så lång tystnad. Å andra sidan, vem hade Sara att prata med? Kaninen som nästan åt upp henne? Dina berättelser om henne gör mig lycklig.
Kramar till er alla!

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katrinelund

17 mars 2010 19:26

TRÅKIGT med sjukdom.
Men gläder mig över lilla Saras anpassning till familjelivet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards