Budda

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Skattebeskedet gav angenämt bekymmer.Tack för det!

Av budda - 23 mars 2010 20:03

Tänk att det år påsk nästa vecka! Redan!Fick i dag veta att jag  slutar 13:00 dag före helgdag. Tackar tackar!  I dag blev det en lunchpromenad i byn. Underbart vårväder   med sol som dock inte ville visa sig på hemvägen.


Jag blev verkligen överraskad av skatte-beskedet i dag.

Jag har pga  restskatt senaste 2 åren låtit dra ett antal hundralappar extra från lönen och pensionssparande och ränteavdrag gör sitt till.

Svävar som på moln.    

Jag har flera alternativ vad jag skall använda pengarna till.


Blommografera och glädja vänner och bekanta? Dela med mig?

Resa?

Köpa smink, lyxiga schampon och shoppa loss?

Betala av skulder?

Spara?

Åka på retreat?

Gå i kloster en helg?

Bjuda med min bror på en road-trip till våra barndomstrakter?

Lägga nytt hallgolv?

Måla om hallen?

Ja inte vet jag.  Än.Troligen litet shopping och lyx och avklara en del avbetalningar.  Skönt med glädjen trots knutan och mor på sjukhuset.

Tyvärr kan man inte köpa hälsan. (Jo till viss del).


En annan glädje är att allsvenskan är i gång. I skrivande stund är det andra halvlek för Örebro - MFF.

Favoriten Agon Mehmeti    har gjort 2 mål och Guillermo Molins 1 mål. Wilton Figuereido missade straffen. Lämnar det så i bloggen.


Firar du påsk? I så fall hur?

K r a m!








 
 
Majsan

Majsan

23 mars 2010 22:02

Det är alltid skoj med ett extra tillskott i kassa. Varför inte bjuda Dig på något trevligt... en lunch ute eller något annat som piggar upp?

kram

http://www.chattens.se

 
Hannah

Hannah

24 mars 2010 07:32

Jag lägger ut bild på mig och mitt hår när tillfälle ges.....just nu är det liiiiite mkt runt omkring mig för att jag ska kunna prioritera bilder i bloggen. Därför beskrev jag med ord istället. Jag är nämligen glad att jag i överhuvudtaget orkar skriva nåt i min blogg.....livet är liksom inte på topp just nu. Hoppas du förstår.
Kram

http://hannah-hjortsberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

viol

24 mars 2010 19:43

Två gånger på samma dag! Tack för trevliga pratstunder :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards