Budda

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Ny rätt för Budda i kväll.

Av budda - 5 januari 2011 18:22

   I dag har jag provat en ny rätt som jag för ett tag sedan såg i ´Hälsokokboken´ av Ulrika Davidsson. Sidan med receptet har stått fint uppslaget på den relativt nyuppsatta smala ´recptbokshyllan´ i köket.  I kväll blev det av. Morötter, potatis, fänkål, vitlök, gul lök, purjo, buljong, blomkål och saffran.

   

Till Västerbottenkrämen användes creme fraiche, riven ost, dill, salt och svartpeppar.

   

När soppan var nästan klar lade jag ner tomat och persilja.

  

 Fullkornsbaguette.

  

Soppan klar. Full med nyttigheter.

  

Klart för servering. Mums!  

  

 
 
Ingen bild

jane

5 januari 2011 19:25

mums, det såg riktigt gott ut, blev hungrig när jag såg bilden :) jättefin blogg har du också!

kika gärna in på min om du har tid :) sorores.bloggplatsen.se

budda

5 januari 2011 20:08

Japp!Ska. :)

 
Ingen bild

thile

5 januari 2011 19:29

Så god og sunn mat. Du forteller og tar så fine bilder til. Det er ett ord, interessant :-)
En genuin blogg.

Ha en fin onsdagskveld.
Klem

 
Ingen bild

thile

5 januari 2011 19:31

Fänkål, er så godt. Bruker vi en del =)

Klem

budda

5 januari 2011 20:07

Gillar du selleri?

 
sussi

sussi

5 januari 2011 20:19

Gott med grönsaker! Tro jag ska damma fram gammla recept. Här hemma blir de bara jag som äter sen. Maken och barnen är äkta köttätare en rätt med bara grönsaker få dom att fly ;)

http://fritidfritidsforskare.wordpress.com

budda

5 januari 2011 21:02

Hej!
Barnen äter inte min soppa. De fick hemlagad pytt. :)
Man kan ju servera kött till? :)

 
Felicia & marsvinsflickorna

Felicia & marsvinsflickorna

6 januari 2011 00:03

Åh, mums!
Jag har tillbringat kvällen med att göra 2 mousser till imorgon då lillebror fyller år, persikomousse och hallonmousse blev det.

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

budda

6 januari 2011 11:21

Vad snällt av dig att göra mousserna. :)

 
Margita

Margita

6 januari 2011 11:04

mmmm...verkar gott! Håller med Thile om att du lägger upp inlägget så bra med bilder och text!

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

6 januari 2011 11:14

Tack, det smakade bra och var enkelt att göra. :)

 
Levidag

Levidag

7 januari 2011 11:40

Oh,det vattnas i munnen på mig. Detta ska prövas hemma hos mig snarast!

http://www.Levidag.bloggplatsen.se

budda

7 januari 2011 12:47

Ja tack, det smakade fint. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards