Budda

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av budda - 5 januari 2011 22:49

På jakt efter gardinstångskrokar hittade jag i hallbyrån en liten ouppackad apelsinpress som jag om jag inte minns fel fått för några år sedan vid beställning från något postorderföretag. Vilken god juice det blev av apelsinerna i fruktskålen.   

  

Jag gillar panelgardiner. Jag tål inte skrynkliga gardiner.

Jag har många ouppackade panelgardiner jag köpt för några tior.

I kväll hade jag kombinerat i hop mönstrat med enfärgat men bara den sträckan jag skall ta gardinstycket, dvs från strykbrädan till fönstret

blev gardinstycket skrynkligt.   Tyget var hur tunt som helst.

Har massor av panellängder i skåpet. Jag letade fram denna skrynkeltåliga gammaldags gardin som man kan ändra persiennerna utan rädsla att gardinen blir skrynklig.   

  

Tack för besöket.

Sov gott!

Av budda - 5 januari 2011 18:22

   I dag har jag provat en ny rätt som jag för ett tag sedan såg i ´Hälsokokboken´ av Ulrika Davidsson. Sidan med receptet har stått fint uppslaget på den relativt nyuppsatta smala ´recptbokshyllan´ i köket.  I kväll blev det av. Morötter, potatis, fänkål, vitlök, gul lök, purjo, buljong, blomkål och saffran.

   

Till Västerbottenkrämen användes creme fraiche, riven ost, dill, salt och svartpeppar.

   

När soppan var nästan klar lade jag ner tomat och persilja.

  

 Fullkornsbaguette.

  

Soppan klar. Full med nyttigheter.

  

Klart för servering. Mums!  

  

Av budda - 5 januari 2011 12:00

Vilka härliga djur de är, marsvin! Med en ny kamera togs det bilder på töserna. Håll till godo!  Hanna, Sara och Gabriella. Jag saknar er.

        

Det sägs att det gulligaste på ett marsvin är nosen.                  

Sankan också.   

 

Trevlig trettonhelg önskar jag! 

Ovido - Quiz & Flashcards