Budda

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av budda - 20 januari 2011 20:18

Vilken bra dag t r o t s   a l l t. Underbar väder. Utprovning av protes (vilka erfarenheter jag fått på senare år). Köpt ljuvliga tulpanbuketter och choklad till avdelning och mottagning där jag tillbringat mycket tid. Var uppe och överräckte det i dag och tackade.

  

Grannen fick en gullig blomma och ett paket skickades (vet ni vad det kostar att skicka detta till grannlandet?   )

  

En liten gerbera piggade upp en IKEA-vas på köksbordet.  

  

Tyvärr är vår Alva sämre. Hon har varit hos veterinären i dag igen. Tydligen är det något med lymfan. Hon kan inte gå. Visar inget större intresse för mat. Djurskötaren sa att det verkar som om Alva gett upp. Jag har gråtit floder och har henne hos mig som en baby. Jag förstår inte varför vi haft sådan otur med våra älskade marsvin. Att de blivit sjuka (av olika sjukdomar) och dött från oss alltför tidigt menar jag.

Om inte Alva kan gå på måndag (får antibiotika avsedd för hundar) så...

  

  

Tjejerna vet nog att något är fel. De är vid hennes sida.

Här vakar Emma vid Alvas sida.

 

Här är det Alva och Kitty.

    

Livet är så konstigt, i bland. Som nu. Jag har sagt till Alva att det är okej om hon ´går´. Jag har medan jag klappat henne varsamt berättat för henne historien när jag fann henne i djuraffären 16 veckor gammal och hon skulle bli djurmat till ormarna i Folkets park.   

Den 12 juli när jag skulle börja semestern 2008 körde jag och hämtade henne. Hon hade bott i ett isolerat litet rum med glasvägg. Tillsammans med en kanin. Rädd som få. Det tog tid innan hon blev någorlunda tam.

Hon får nu smoothie och väl utvalda grönsaker och några höstrån.

Hoppas hoppas på ett mirakel i helgen. Älskade unge, jag är inte redo att förlora dig. För mig är du inte "bara ett marvin".   


Det är skönt att vara ledig några dagar så här i början av arbetet efter lång sjukskrivning och kunna smälta intryck och möten.

Hoppas jag kan få saker (läs städa linneskåpen t ex   ) gjorda.  

Huruvida jag kommer att använda protesen vet jag inte. Just nu har jag ont i området och det kan vara efter överansträning senaste dagarna. Man är ingen superman.   

Var rädd om dig!



Av budda - 20 januari 2011 19:53

Okej, jag svarar på frågorna.


Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står där?


På Philips Exeter Academy hade det rått slipstvång sex dagar

 

Vad var det senaste du såg på tv? 


En snutt av Hem till gården tror jag. 

 

Borsett från datorn, vad hör du just nu?


Filmen från tv´n. Tonåringen som kommenterar.

 

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?


Köpte cola och grönsaker på Lidl.


Vad har du på dig?


Top och trosor.



Vilken var den senaste filmen du såg?


Just nu pågår Benknäckargänget.

 

Skulle du överväga att flytta utomlands?


Om jag varit yngre: ja. Nu blir det inte men gärna Köpenhamn eller USA om jag fick välja.


Denna award vill jag ge vidare till dessa bloggerskor:


Jennie, Margita, Lev i dag och Tobias.   

Ovido - Quiz & Flashcards