Budda

Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Ledig torsdag.

Av budda - 20 januari 2011 20:18

Vilken bra dag t r o t s   a l l t. Underbar väder. Utprovning av protes (vilka erfarenheter jag fått på senare år). Köpt ljuvliga tulpanbuketter och choklad till avdelning och mottagning där jag tillbringat mycket tid. Var uppe och överräckte det i dag och tackade.

  

Grannen fick en gullig blomma och ett paket skickades (vet ni vad det kostar att skicka detta till grannlandet?   )

  

En liten gerbera piggade upp en IKEA-vas på köksbordet.  

  

Tyvärr är vår Alva sämre. Hon har varit hos veterinären i dag igen. Tydligen är det något med lymfan. Hon kan inte gå. Visar inget större intresse för mat. Djurskötaren sa att det verkar som om Alva gett upp. Jag har gråtit floder och har henne hos mig som en baby. Jag förstår inte varför vi haft sådan otur med våra älskade marsvin. Att de blivit sjuka (av olika sjukdomar) och dött från oss alltför tidigt menar jag.

Om inte Alva kan gå på måndag (får antibiotika avsedd för hundar) så...

  

  

Tjejerna vet nog att något är fel. De är vid hennes sida.

Här vakar Emma vid Alvas sida.

 

Här är det Alva och Kitty.

    

Livet är så konstigt, i bland. Som nu. Jag har sagt till Alva att det är okej om hon ´går´. Jag har medan jag klappat henne varsamt berättat för henne historien när jag fann henne i djuraffären 16 veckor gammal och hon skulle bli djurmat till ormarna i Folkets park.   

Den 12 juli när jag skulle börja semestern 2008 körde jag och hämtade henne. Hon hade bott i ett isolerat litet rum med glasvägg. Tillsammans med en kanin. Rädd som få. Det tog tid innan hon blev någorlunda tam.

Hon får nu smoothie och väl utvalda grönsaker och några höstrån.

Hoppas hoppas på ett mirakel i helgen. Älskade unge, jag är inte redo att förlora dig. För mig är du inte "bara ett marvin".   


Det är skönt att vara ledig några dagar så här i början av arbetet efter lång sjukskrivning och kunna smälta intryck och möten.

Hoppas jag kan få saker (läs städa linneskåpen t ex   ) gjorda.  

Huruvida jag kommer att använda protesen vet jag inte. Just nu har jag ont i området och det kan vara efter överansträning senaste dagarna. Man är ingen superman.   

Var rädd om dig!



 
 
Arletta

Arletta

20 januari 2011 21:52

Hoppas Alva repar sig över helgen. Du har verkligen räddat hennes liv när hon var liten och det är helt fantastiskt att du engagerade dig så i "bara" en litenn marsvins liv. Jag kan fara illa över att tänka hur djur behandlas av människor. Även om jag förstår att vissa djur inte kan bli vegetarianer så tycker jag att det är hemskt att veta hur djuren behndlas innan de avlivas.

Vilka fina bäddset. Var köpte du de?

http://wallemini.blogg.se

budda

20 januari 2011 22:26

Jag älskar djur. :)

Jag köpte lakanen på www.engelsons.se.
Sök på hemtextil, till vänster. Bra varor, bra service. Jag gillar lapptäcken. :)
J fick ett med döskallar (hm) som hon valde ut. 149 kr/st kostade lapptäckena.

Go´natt.

 
Nannis

Nannis

20 januari 2011 22:02

Vilka vackra blommor!!

Å, lilla Alva... :( Hoppas hon blir kry snart. kram

http://nannis.blogg.se

budda

20 januari 2011 22:21

Tack! Hon lyfte på huvudet och luktade på min hand nyss. Åt 5 stjälkar persilja, fick några sprutor med smoothie.

 
Ingen bild

thile

20 januari 2011 22:16

Min datter bor i Sverige, du vet, åh ja, så jeg VET hva det koster å sende post til grannlandet ditt ://
Det er helt crazy, Tina.....
Jeg er så lei meg for lille Alva, men blir aldri klar til og miste sine små kjærligheter.
Vakre tulipaner. Jeg har kjøpt tulipaner idag, jeg har delt de i 3 små vaser (eller drikkeglass) så snyggt. Det har en blomster dekeratør lært meg:)
Lykke til med linneskåpen! Men ta vare på deg selv, så du ikke overanstrenger området hvor du har vondt :)
Gleder meg til det du vet!
Varme tanker.

budda

20 januari 2011 22:22

Hej, tack för kommentaren. Du får se vad som finns i, haha.Om du undrar får jag förklara varför. ;)

Sov gott.

 
sussi

sussi

20 januari 2011 22:31

Lilla söta Alva. Hoppas hon svara bra på antibiotika. Lilla söta hjärtat. Tänker på er kram

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

21 januari 2011 00:01

Hej,tack Sussi.
Hon har vilat i min famn länge i kväll och jag har killat henne över pannan tills hon somnade och hon fick smoothie och persilja så gott hon kunde tugga.
*gråter*
Snälla håll tummen.

 
Jasas

Jasas

20 januari 2011 23:20

Men älskade lille vän. Vilka nostalgiminnen jag får då jag läser om dina små vänner. Tack för det. Tråkigt att det ska behöva vara såhär.. jag hade ju lilla Baileys (virvel, gräddfärgad) som bröt benet då han fastnade i en tröskel (hade honom lös).. blev helt förkrossade då veterinären sa att det inte gick att spjäla och att han antingen skulle ha ont i flera veckor eller att han fick möjligheten att somna in. Huvudsaken är ju att dom inte lider? Även om det är svårt. Fin historia du har där. Du är verkligen en sann djurvän och det glädjer mig för det är ju jag med..

Underbara buketter och du är väldigt duktig på att skicka snigelpost har jag märkt. Credit!

Protesen.. undrar så hur det gått.

Kram och sov gott, då det är dags för det. Du är en pärla som redan är i gång med bredvidgång och allt. Måste vara ganska så speciellt, såhär fort efter operation(er)?

http://jasas.se

budda

21 januari 2011 00:03

Tack Hanna!
Jag blir nog inte bättre av att gå hemma. Arbetet är intressant.

Tur jag är ledig så jag kan vara med Alva i helgen.

Trevlig helg. Kram från mig. :)

 
mette med flock

mette med flock

21 januari 2011 05:36

Jag & flocken håller tummar & tassar. Just ´den´lappen från vetten är inte rolig. Vi hopps han blir bättre sötisen

http://www.flocken.bloggplatsen.se

budda

21 januari 2011 07:55

Tack! Ska ta upp henne nu och ge medicin och gosa.

Trevlig helg.

 
jasas

jasas

21 januari 2011 08:41

I helgen hoppas jag på ett mirakel :)

http://jasas.se

budda

21 januari 2011 10:30

*tårar*
Hanna, jag hoppas också. TACK!

Tänkte på ert marsvin som bröt benet. :(

Kram.

 
Ingen bild

viol

21 januari 2011 09:47

Fina lilla Alva. Håller tummar o alla fingrar.

Du är verkligen omtänksam! Kan tro de blev glada o uppmuntrade på sjukhuset, fina buketter:)

Önskar dig vila och goda dagar i helgen:)

budda

21 januari 2011 10:29

Tack snälla Viol.

Den sanna glädjen är att ge.

Sov på soffan bredvid buren en stor del av natten. Vid 04-tiden, innan jag gick in i min säng, fick hon smoothie i sprutan och fick gos i filten, lilla ungen.

Tack detsamma.

 
Ingen bild

thile

21 januari 2011 10:03

God morgen!
Tenker så mye på lille Alva, med den myke vakre pelsen:)
Jeg holder tummen hardt:

Kramar om deg.
Tanker.

budda

21 januari 2011 10:27

Tack snälla. Hon är den mjukaste av dem alla.

Tack detsamma.

 
ejmis

ejmis

21 januari 2011 10:52

Medaljens baksida när djuren blir gamla och sjuka...lika jobbigt varje gång =(

http://ejmis.blogg.se

budda

21 januari 2011 13:13

Tack!

Alva är enbart 2 (3 i vår).

Trevlig helg.

 
Jasas

Jasas

21 januari 2011 15:06

Då hoppas vi ihop, så klart!

Ja det var så hemskt. Jag skulle bära in honom i hans bur för att han skulle sova (för natten) och då hängde benet helt livlöst.. :( Så det blev akuttid dagen efter (lördag) där det konstaterades. Han var inte så gammal.. jag blev så ledsen. Min lille Bailyes.

http://jasas.se

budda

21 januari 2011 17:11

Stackars er, du & Baileys (fint namn).
Alva har fått välling, Proviva, medicin och vi gosar i filt allt vad vi kan.

 
Ingen bild

thile

21 januari 2011 18:02

Sender noen linjer til Alva og deg:
Å være sterk er
å våge håpe
når ens tro er som svakast.
Er hos deg i tankene mine...

budda

21 januari 2011 19:06

Tack så mycket.

 
jasas

jasas

21 januari 2011 18:26

Klappa henne från mig. Jag klappar Dobby från dig här :)

http://jasas.se

budda

21 januari 2011 19:07

Hon ligger här på filten och har det varmt och gott. Jag skall klappa henne nu, från dig.

Tack.

 
Ingen bild

Isabelle

21 januari 2011 21:51

"Det är ju bara ett djur". När jag hör någon säga så när man säger att man är ledsen för att ett djur är sjukt undrar jag om den som säger det har ett hjärta. När Snobben blev sjuk och sedan försvann ut ur mitt liv kändes det som om jag skulle dö. Nu när Guinenss är dålig i magen kommer paniken smygande men jag låtsas om som ingenting. Försöker mota fanskapet i dörren, oron alltså, men jag känner mig allt tröttare.
Du räddade Alva från något fruktansvärt och nu måste du gå genom oron över att hon är dålig och det tär verkligen på en själv när ens djur mår dåligt. Jag håller tummarna för att hon snart mår bättre och att du kan börja slappna av igen. Ta hand om er och jag kommer följa din blogg för att se hur det har gått. Kram från mig och Guinness.

budda

21 januari 2011 23:07

Fina ISabelle, jag vet inte vem du är men dina rader i Mettes blogg och här gör mig varm om hjärtat. Tårarna rinner.
Jag vill gärna läsa om dina djur.

Kram och god natt. Tack.

 
Levidag

Levidag

21 januari 2011 22:11

Hoppas det ska gå bra med din lilla Alva. trots allt.
Och hoppas att det onda ska försvinna på dig själv också snart.
Arbete med människor tar kraft och energi, det behöver ju du själv också för att bli stark och frisk igen. Hoppas du har möjlighet till att hämta nya krafter under helgen.
Goda tankar!! Kram!
...och vilka underbara blombuketter :)

http://www.Levidag.bloggplatsen.se

budda

21 januari 2011 23:04

Där slog du huvudet på spiken!Tack!

Sov gott. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards