Budda

Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Söndag.

Av budda - 16 januari 2011 17:52

Jag har tillbringat många sommarveckor på Öland under min uppväxt och även besökt ön i vuxen ålder. En del av mitt hjärta finns där.   

I dag i en mataffär fann jag en kartong med kokböcker. Alla till priset 79 kronor styck. Jag köpte en med ankntning till Öland. Flertalet recept innehåller animalier jag inte äter men man kan glädjas över små tips och t ex recept på efterrätter.  

  

Mitt hjärta klappar fortare när jag ser de vackra bilderna från ön. Bilder jag bär på näthinnan, närhelst jag vill.

  

Sä här står de Fransson och Morberg.  

  

Dagen i dag har bestått av sovmorgon, promenad, inköp, förberedelser och god middag (italienskt kryddad quornfile´, kokt potatis och whiskeysås av märket Jensens böfhus).  

  


I kväll är det säsongspremiär av underbara Solsidan på tv 4, ser du det?

DVD´n från säsong ett har gått varm här hemma över jullovet.   


Kanske kan jag i kväll bestämma mig för vad jag skall beställa i denna katalog med kläder. Det blir en vår snart...   

  


Önskar en bra start på nya veckan.

 
 
Margita

Margita

16 januari 2011 19:02

Roligt med kokböcker! Älskar Per Morbergs styrande och ställande i köket!! :)
Öland besökte jag som liten och kan förstå att du drömmer om ön! Den är fin! Skulle gärna själv åka dit igen!
Solsidan ska vi titta på helt klart! Helkul!! :D

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

16 januari 2011 19:15

Tack M!

 
Ingen bild

thile

16 januari 2011 20:08

Herlig med kokebøker! Jeg arvet en gammel, ærverdig kokebok fra min mor.Så har jeg en fin kokebok som vi alle fikk, da jeg gikk på hustell-linjen på Folkehøgskolen i min ungdom.
Vi opplevte en herlig ferieuke på Öland, sommeren 1997. Samme tid som prinsesse Diana døde.
Kan vi ikke shoppa den lille 'røde' på bilden, du og jeg, Tina?
Ha en fin uke!
Tanker og klem

budda

16 januari 2011 20:23

Jo vi får ha en klänning. :)

Tack för kommentar.

 
Ingen bild

Arletta

16 januari 2011 21:42

Vilka ställen på Öland har du minnen från?

budda

16 januari 2011 22:05

Hej!

Byxelkrok, Färjestaden, Köpingsvik, favoriten Borgholm, Böda, Långe jan, Långe Erik, Snickaregården, Mörbylånga med flera.Öland i mitt hjärta.

Jag läste om Emmisen. SÖTIS!!!!!:)

 
Tessan

Tessan

16 januari 2011 23:38

Tack så mkt för kommentarerna! Jo, jag gillar att ha mörkare läppstift men då gillar jag inte mörkt vid ögonen :0).

Välkommen tillbaka!

http://mittlivmedfoto.bloggagratis.se

budda

17 januari 2011 18:21

Man kan ju välja det ena eller det andra, eller jag menar ljust på ett ställe och mörkt på ett. Jag är nog tvärtom dig. :)

 
mette med flock

mette med flock

17 januari 2011 18:28

Nästa gång du är på Öland får du svänga förbi mig & flocken. Från en viss punkt så ser vi Öland från oss

http://www.flocken.bloggplatsen.se

budda

17 januari 2011 18:41

Ååååh... :)
Tack!

 
Ingen bild

viol

17 januari 2011 21:21

Tack för idag du fina! Glad att få träffa dig ofta nu=)

Önskar dig en god natt

budda

17 januari 2011 21:40

Du är snäll! :) Ha en härlig ledig dag, det är du VÄRD!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards