Budda

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Ååååh!

Av budda - 17 januari 2011 21:46

I dag när jag kom hem efter arbetsdagen låg det ett kuvert innehållandes ett kort och presentkort på underbara Twilfit!   

  

Även ett brev från min brevvän Cliff i USA.

Efter middag (kokt potatis, italienskt kryddad quornfilé och pepparsås från Jensens - samma som i går och samma som lunchen i dag  ) och disk somnade jag sov jag som en stock i soffan. Vaknade och var helt slut och öm i kroppen. I morgon blir det ett läkarbesök på förmiddagen och därefter ett kvällspass.


Tankar från Budda.

 

 

Blir ...hittar inte ordet...av vargjakten.  

 
 
Felicia

Felicia

17 januari 2011 22:31

Usch ja, vargjakten... Fruktansvärt! Hur kan man döda så många av Sveriges minimala vargstam :-(

Nu har jag tid att svara på hennafrågor, förlåt att det dröjt. Jag har köpt den på Lush (lush.se) för ynka 119 kr. Med axellångt hår räcker det till två färgningar. Det blir faktiskt brunt, lite rödglansigt, beroende på vilken man väljer. Lush har nämligen fyra sorter: Brun, Noir, Rouge och Marron. Jag har använt Marron och är jättenöjd! Ska testa Noir senare i vår för jag vill ha ännu mörkare.

Det blir ingen utväxt alls utan det bleks ur. De första duscharna är värst, då försvinner en del färg. Därför är det bäst att låta bli att duscha på så många dagar som möjligt efter färgningen, så sitter mer färg kvar ;-) Man får väl passa på när man är sjuk eller kan isolera sig på något sätt. Det tar 1-2 ursköljningar innan hennan försvinner, så örngott och kläder kan bli grönaktiga om de är ljusa. Så antingen skydd eller mörka kläder rekommenderas.

Nu kanske du tycker det verkar jättekomplicerat, men det är väldigt enkelt och blir mycket finare än man kanske kan tänka sig :-) Dessutom, det bästa av allt, helt miljö- och djurvänligt!

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

budda

18 januari 2011 23:16

TACK!! Spännande.Jag uppskattar din henna-berättelse.:)

 
Margita

Margita

17 januari 2011 23:10

ja, det var sorgligt att se dessa kraftfulla vackra vargar helt livlösa...:(
Såg du kanske programmet om Vargmannen? Mycket intressant!

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

18 januari 2011 23:15

Nej, ingen vargman här.

 
Nannis

Nannis

19 januari 2011 20:21

Vargjakten får mig att se rött. Det är sååå sjukt! =(

http://nannis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards