Budda

Alla inlägg den 13 november 2009

Av budda - 13 november 2009 19:45

Åter i tjänst. Det gick bra, fick positiva kommentarer. Har till en del delat med mig av att jag skall sluta.

När jag kom hem låg denna ljudbok på köksbordet. Blev rörd när jag läste på baksidan. Skall bli spännande att lyssna, jag tycker Micke Nyquist är bra i Stieg Larsson filmerna och i fina Underbara älskade.

  

Till kvällsmat blev det (och det tillhör inte vardagen för min del) pizza.

  

Tjejerna kom ut på pläden framför tv:n och fick kvällsgrönsakerna och Provivan serverat där.

Lilla Kit går gärna utanför pläden när maten är slut. Hon vill ligga under fåtöljen.

Va? Menar hon MIG?

  

Ja! Jag vill mysa på mattan under fåtöljen. Vad då då?

  

Hur kan man motstå denna skönhet?

  

Hon är som en liten vovve. Orädd. Nyfiken. Lugn. Snäll. Det finns inget ont i denna ljuvliga varelse.

Förra julafton var jag i djuraffären och skulle köpa något. Gick som vanligt in till djuren och kikade. Då kom hon fram. Liten. Pigg. Orädd. Världens sötaste. Jag satte mig på huk och pratade med henne.


En vecka senare, på nyårsafton var jag i djuraffären igen och jag blev förvånad när jag såg hon var kvar! Hon kom fram till mig igen. Söt som få. Orädd. Nyfiken. Som om hon sade, ta med mig hem.

Jag ringade hem och frågade. Fick Kit i en box och bar henne hem. Lyckodrag. Älskade Kitty.Mjukaste mjuk.



Ovido - Quiz & Flashcards