Budda

Alla inlägg den 1 november 2009

Av budda - 1 november 2009 22:22

Lagom arbete för mig när jag är hemma är att gå igenom alla krämer, oljor, tuber, pennor, skuggor osv. Det är inte så ansträngande att dofta, njuta, damma av, vässa pennor, kassera, eller hur? Jag älskar allt som doftar gott och vill gärna prova allt nytt om det så är duschtvål, golvrengöring, tandkräm eller lotioner. Jag köper inte så mycket just nu men jag skall försöka få bättre koll på de sju (!) lådor med grejor jag har och använda allt. Har kommit en bit på väg. Av en bloggvän har jag fått tips om en ny serie som säljs på Apoteket (tack Annie). Doftar gott men jag skall vänta litet med att köpa. Favoritsidan på nätet är www.eleven.se.

Så här prydligt blev det i två av många hyllor:

  

Är det någon som vill delge mig sin favoritprodukt? Sin favoritdoft? Jag tar gärna del. :) Det är skönt att få vara ´ytlig´i bland.


Suttit och kikat på bilder från sygehuset. Jag hade veninfarter ´överallt´.En nål i artär också.

Jag är så känslig för att ha saker i kärl. Det är inte så mycket smärtan utan tanken på at ha något där. Att ta venprover som jag gjort i mitt tidigare arbete som undersköterska är en annan sak än att någon skall rota i mina kärl. :) Är fortfarande, knappt en vecka efter, öm på handryggarna. *rysa*

   

Här är min fina kateter i njuren, den har avlastat när jag inte kunnat kissa (hemsk känsla - man tar för givet att kunna kissa, eller hur? ). Nu har vi blivit ´kompisar´och den känns ´okej´och får sitta ett tag till.

     


Hoppas du är frisk! (sagt med kärlek)


I morgon väntar jag ett viktigt samtal, hoppas kunna berätta en rolig nyhet snart. :)

Får jag be om tumhållning?


Tack för din tid!

Zzzzz.




Av budda - 1 november 2009 18:29

Kön till popcorn och läsk var lång och trots att vi kom i god tid före filmstarten hann vi knappt sätta oss innan filmtrailerna visades på den som är Sveriges största filmduk (!). :) Hade inga förväntningar på filmen.

Jag har alltid tyckt MJ, som han kallades i filmen, gjort många bra låtar och jag har följt honom i pressen men nu är jag ´såld´. :) Vilken låtskrivare! Vilken dansare! Vilken takt! Vilken show! Vilka texter, på vissa av låtarna i alla fall. Jag var rörd större delen av filmen. Tårarna rann. Sån är jag! :)

Åtta dagar innan han skulle ut på den utsålda turnén  med 50 stopp så dog han. På min födelsedag.

Det gick bra att sitta i salongen trots slangen i ryggen. Man har mycket att vara glad över. Både dottern (som är lika musiktokig som jag är) och jag tyckte mycket om filmen.


Tack Michael!


Av budda - 1 november 2009 00:10

Senare i dag är det biodags. Hoppas det var smart tänkt av mig att köpa biljetter. :) Jag menar att ta sig ner på bio och sitta där med en kateter i ryggen och en kisspåse fäst på benet. ( Det bjuder jag på! :-P )


Filmen jag och dottern skall se är den som nyligen haft premiär.

Ny månad, nya tag!

Tankar från mig.


Ovido - Quiz & Flashcards